Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.10.2013 19:09 - Най-дългото и най-удивителното библейско пророчество
Автор: antoninus Категория: Други   
Прочетен: 2370 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 05.10.2013 23:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Това е девета глава от книгата на Марк Финли "Открития в пророчеството"

Книгите Даниил и Откровение разкриват Божия окончателен план за човечеството. Изучавайки тези книги, ние имаме възможността да научим историята на този свят и посоката, в която той върви. Но тези книги ни запознават най-вече с кулминационната точка на историята. Тя е наречена "съдът на века".
През последните седмици вниманието на всички американци бе насочено към процесът на Симпсън. В действителност, повечето хора се интересуват от това, какво ще каже съдията в този процес, отколкото това, което би казал Съдията на Всемира. Симпсън беше обвинен в убийство на Ран Голдмън и на своята бивша съпруга. Той работел с първокласен екип. Казват, че това бил "Екипът на века". Въпреки това следствието направи всичко възможно, за да "отвърне на удара". И канадците и американците казват, че им е омръзнало да гледат новините за този процес. Но веднъж 15 кабелни телевизионни мрежи съобщиха, че най-гледаното събитие е процесът "Симпсън". Когато някои телевизионни програми спрели излъчването на този процес, броят на зрителите им рязко намалял и те отново започнали да го предават. Да, хората казват, че им е омръзнал този съд, но въпреки това, вземат вестника сутрин и четат за него. Когато се прибират вечер в къщи, отново гледат процеса "Симпсън".
Но почакай! Възможно ли е да има друг съд, друг съдебен процес, който да засяга милиони? Възможно ли е повече хора да са заинтересувани за присъдата на Симпсън, отколкото за собствената си присъда в Божия съд в края на времето? Възможно ли е много хора да са заинтересувани от процеса на Симпсън, а не от този, който се състои в космическия контролен център на Всемира? Да. Хиляди земни мъже и жени гледат процеса на Симпсън. Но има една друга драма, която се разиграва сега. Друг съдебен процес се води. Има друг съд, който заседава в действителност, въпреки, че много хора не присъстват.
Книгата "Откровение" вика към нас за този съд. Съд за земните мъже и жени. Този съд бе описан от стария пророк Йоан. Този съд е обрисуван в книгата Откровение 14:7: "Бойте се от Бога и въздайте Нему слава, защото настана часът, когато Той ще съди." Когато Библията казва: "Бойте се от Бога", това означава: "уважавайте, почитайте Бога". Тук е описан един съд далеч по-важен от който и да е съд в Лос Анджелис. Съгласни ли сте? Тук е представен един съд, в който присъдата е много по-важна за теб лично, отколкото присъдата, която ще се издаде в процеса на който и да е земен съд. Независимо, дали даден обвиняем е невинен или виновен, в този момент има една присъда, по-важна от неговата и това е твоята присъда пред Божия съд в небето. Библията ни учи, че този съд ще се състои преди Христос да дойде втори път. В Откровение 22:12 четем: "Ето, ида скоро и у Мене е наградата, която давам, да отплатя на всекиго, според каквито са делата му". Когато Христос дойде, Той ще даде награди. Така, че ако Христос ще дава награди, когато дойде, то трябва преди идването Му да се определи, кой каква награда ще получи. Ето защо Библията не казва, че Божият съд ще бъде в бъдещето, а че часът на Божия съд е настанал. Така, че ангелът в "Откровение", носещ последната Божия вест на човечеството, обявява един настоящ съдебен процес. Съдът ще се проведе точно преди идването на Исус, за да се определи съдбата на всяко човешко същество, когато Исус дойде. Но въпросът е: "Къде се състои този последен съд?" Книгите Даниил и Откровение трябва да се изучават заедно. В Даниил седма глава се описва голям съдебен процес, описва също Божия трон и Бог, Който е седнал на него. Пророк Даниил подобно на Йоан поглежда от земята към небето, към една космическа драма, към една интергалактическа битка, към един съд в небето. Ако си мислите, че хиляди хора гледат процеса на Симпсън в Холивуд, то този съд е много по-вълнуващ от първия. Дан. 7:10: "Огнена река излизаше пред Него. Хиляди, хиляди Му слугуваха" (става въпрос за Бог, десетки хиляди по десетки хиляди стояха пред Него - милиони ангели, херувими, серафими). Съдилището се откри и книгите се отвориха." Тук, преди идването на Исус, съдилището започва, книгите са отворени, ще се определи съдбата на всяко човешко същество. Спомнете си, миналата вечер говорихме за това, че Сатана обвинил Бог в несправедливост. Той казал, че Бог е нечестен и ни ограничава. Има небесен съд, не защото Бог не знае, кой ще бъде спасен и кой не, понеже Той знае всичко. Така че самият Бог не се нуждае от съд. Пред херувимите и серафимите, в тази космична война, в тази битка между доброто и злото Сатана обвинява, че Бог е несправедлив. И когато имената минават пред този съд и се определя съдбата на всяко човешко същество, както твоята, така и моята съдба един ден ще се разглеждат, Бог казва: "Можех ли да направя нещо повече, за да спася Джон, Мери, Хари или Ана? Можех ли да направя нещо повече?" И всички небесни ангели казват: "Господи, Ти изпрати Духа Си, Ти работеше в сърцата им, Ти ги доведе на този библейски курс. Сега, Ти, Боже, направи всичко, което можеше, за да ги спасиш. Исусе, Ти отиде и умря на кръста. Ти проля кръвта Си. Ти направи всичко, което можа и нямаше, какво повече да се направи." И в съда честта на Божието име се възстановява, Божието име се оправдава пред всички ангели и те пеят: "Свято, свято е Неговото име. Достоен и Праведен Си, Господи."
Холивуд желае да се възползва от това, което става на земята. Холивуд иска да се възползва от последната мода, от драмата, която се разиграва. Но тук има една драма на вековете - съдбата на човешката раса се поставя пред престола на Вселената. И там, пред заповедите, които сме нарушили, Исус - нашият Спасител се изправя. Библията казва, че Отец не съди никого, но е дал на Сина правото да съди. И така, Отец и Синът участват в съда. Исус стои там и казва: "Този мъж е мой. Тази жена е моя. Да, те грешаха, но те предадоха живота си на Мен." Исус казва пред ангелите: "Какво повече можех да направя, за да спася този човек?"
Да, ние нарушихме Божия закон. Но когато дойдем при Исус, Той ни представя в небесния съд. Този съд е действителен. Библията казва, че ти и аз сме отговорни за постъпките си, че ние не сме просто кости облечени в кожа или някакви животни, но ние носим морална отговорност. Нека прочетем Еклесиаст 12:13,14: "Нека чуем края на словото: ‘Бой се от Бога и пази заповедите Му, понеже това е всичко за човека’". Библията казва: "Това е края на словото, заключението на словото". Какво представлява заключението? Това е краят. Нека видим края: "Бой се от Бога и пази заповедите Му, защото това е цялото задължение на човека. Защото, относно всяко скрито нещо, Бог ще докара на съд всяко дело, било то добро или зло" (Екл. 12:13,14).
Библията казва, че няма такова нещо като таен грях. Греховете, извършени под булото на тъмнината ще бъдат осветени и открити от Бог. Вратите на двойнствения живот ще бъдат отключени. "Човече, твоята съпруга не знае тази твоя тайна, но Бог я знае. Госпожо, съпругът ти може и да не знае тази тайна, но Бог я знае. И ти, младежо, може би си мислиш, че си скрил нещо от родителите си, но Бог го знае". Ти и аз сме отговорни. Нашият живот е прозрачен пред Бога. Той знае всичко, което правим - всяка дума, всяко дело, всяка постъпка. И когато ти се изправиш пред Бог в небесния съд, ти няма да можеш да кажеш: "Направих го, защото един приятел ми повлия". Ти няма да можеш да кажеш: "Направих го, защото там, където живеех, всички правеха това" или "Направих го, защото бях възпитан така."
Когато застанем пред Бог в небесния съд, няма да има никакво извинение. Бог е създал всеки един от нас със способността да избира. Той е създал всеки от нас свободно, морално същество. Ние стоим сами пред Бог в съда. Когато някой умре, неговата съдба вече е определена. Няма втори шанс след смъртта. Този живот е нашата възможност да застанем за или срещу Христос, да вземем решение за или против Него. И когато умрем, Библията казва, че всеки един от нас ще отговаря за себе си пред Бога. Библията е твърде ясна, когато описва последния небесен съд - всяка мисъл, дума, действие е записано пред живия Бог. Да, госпожо, да, господине, няма нито един таен грях пред Бога. Библията казва в Екл. 11:9: "Весели се, младежо, в младостта си и нека те радва сърцето ти в дните на младостта ти, и ходи по пътищата на сърцето си и според каквото гледат очите ти, но знай, знай, бъди сигурен, че за всичко това Бог ще те доведе на съд." Всъщност ап. Павел продължава във 2 Кор. 5:10: "Защото всички трябва да застанем открити пред Христовото съдилище, за да получи всеки според каквото е правил в тялото, било добро или зло."
Всеки един от нас има призовка за съда. На всеки от нас, животът ще се разкрие пред този Велик съд. И решенията, които сме направили, ще определят съдбата ни за вечността. Но почакай! "Библията казва в Откровение, че часът на Божия съд е настанал. Небесният часовник показал ли е този час? Знае ли Сатана, че небесния съд сега заседава, че сега е часът на съда, който е непосредствено преди идването на Исус? Знае ли, че скоро ще се определи съдбата на всяко човешко същество? Затова ли Сатана ни изкушава сега така силно, за да може в часа на съда хиляди мъже и жени да бъдат загубени? Възможно ли е часовникът да е ударил вече този час? Възможно ли е съдбата на мъртви мъже и жени да се решава сега, за да се определи, кой ще бъде възкресен, когато Христос дойде? Възможно ли е затова да е битката за съзнанието на човека, битката за душата, битката за предаността? Пророк Даниил ни описва най-дългото по време библейско пророчество. Това пророчество е толкова удивително и вълнуващо! Бог е невероятно гениален, когато става въпрос за пророчества. Защото това, което Бог прави е, че Той свързва известни неща с неизвестни. И така, ти можеш да вярваш на онези неща, които не виждаш поради изпълнените вече пророчества. В най-дългото библейско пророчество е предсказан точният ден, когато Исус ще се кръсти и ще дойде за първи път на земята. В това пророчество е предсказан точния ден и година, когато Исус ще бъде разпънат на кръст. В него е предсказана точната година, в която евреите ще отхвърлят Евангелието. Но след това, пророчеството поглежда отвъд времето, когато евреите отхвърлят Евангелието и то действително определя времето на края. Някой сигурно си казва: "Но аз мисля, че Библията не е предсказала деня на Христовото второ идване." Не ме разбирайте погрешно. В Библията не е предсказано, кога Исус ще дойде, защото сам Той каза: "Никой човек не знае нито деня, нито часа на Христовото идване." Затова, внимавайте, пазете се от всеки, който казва: "Христос ще дойде на този и този ден!" Библията не е предсказала деня и часа. Но Библията е предсказала времето означено като "последното време", така както е предсказала времето, през което Исус щеше да дойде за първи път. Всъщност, книгата на пророк Даниил казва в 12:4: "А, ти затвори думите и запечатай книгата до края на времето, когато мнозина ще я изследват и знанието - това е знанието за пророчеството на Даниил - знанието ще се умножава." И така, пророк Даниил беше инструктиран да затвори и запечата книгата си до времето на края. Тогава, във времето на края, знанието за пророчеството на Даниил щеше да се увеличава. Ние живеем в това последно време и светлина от вековете осветява пророчествата на Даниил. Пророчествата на Даниил описват нашите дни. В него са открити събития сочещи първото идване на Христос и събития сочещи второто Му идване. Дан. 8:14. В седма глава Данаил поглежда към небето и вижда откриването на небесен съд. Кога ще започне той в небето? Даниил се чудеше за това. Същият ангел Гавраил, който му каза за откриването на небесния съд в Дан. 7 гл., се появява отново в Дан. 8 гл., за да даде сведения за времето на съда и Дан. 8:14 ни съобщава: "И каза ми: ‘До 2300 денонощия, тогава светилището ще се очисти.’" Какво означава това: "До 2300 денонощия, тогава светилището ще се очисти?" Какво е това светилище? Библията говори за две светилища - едно на земята. И вие си спомняте, че Мойсей построи това светилище, там се принасяха агнета, когато някой извършеше грях, там се проливаше кръв. Но Библията ни говори също за светилище в небето и Библията казва, че земното светилище е по модел на оригиналното светилище в небето. Какво представлява очистването на светилището? В последния ден на еврейската година имаше един особен Ден на съд. Евреите се събираха и изповядваха греховете си. За тях това беше ден на съд. Всеки евреин разбираше, че очистване на светилището означава съд. Очистването на светилището ставаше на края на еврейската година. Това беше Ден на съд, символизиращ крайния съд. И така, когато Даниил каза, че за 2300 денонощия светилището ще се очисти, всеки евреин разбираше, какво той има предвид - съд в края на времето и цялостно очистването на Всемира от грях. От кога този краен съдебен процес започва, за да знаем ние на земята "кога е" края на времето? Кога в действителност е станало това? В библейското пророчество 2300 пророчески дни са равни на 2300 години. Езекиил 4:6 казва това: "Аз ти определих по един ден за всяка година". Виждали ли сте някога карта, на която пише 1 сантиметър съответства на 10 километра? Не всеки път, когато прочетете "ден" в Библията това означава година. Но в пророчествата 1 пророчески ден съответства на 1 буквална година. Сега забележете, какво пише в Данаил 8:17: "Разбери, сине човешки, защото видението се отнася до последните времена." Така, че видението за 2300 денонощия ни отвежда точно в края на времето. Но дали 2300 буквални дни от времето на Данаил водят до края на времето? Да или не? Какво са 2300 буквални дни? При 365 дена в годната, това са около 6 буквални години. Но шест години от времето на Данаил не ни водят до края, нали? Не! Така, че тези 2300 пророчески дни са в действителност 2300 буквални години, защото Библията казва: "Определих ти за всеки ден по една година." Но кога започват 2300 години? Кога свършват те? Живеем ли сега в часа на съда точно преди Христовото идване? Библията свързва тези две пророчества заедно. Едното - в началото на 2300 години, което се отнася за евреите и идването на Исус и другото за края на времето, което ще ни отведе при откриването на съда. Тази вечер вие ще направите едно откритие. Това е едно изключително пророчество. Кога започват тези 2300 години? В края на 8 глава Даниил казва, че не разбира видението. Може би има някой тук тази вечер, който би казал: "Пасторе, аз не разбирам много добре това видение." Не се безпокой. Когато архангел Гаврил го представи на Данаил, той припадна. В Данаил 9 глава архангел Гавриил се връща, нежно го вдига и казва: "Сега ще ти обясня това пророчество, Данаиле. Първата част се отнася за твоя народ и за идващия Месия. Последната част е свързана със съда в края на времето. Нека ти обясня!" Данаил 9:24. Четете с мен, моля: "Седемдесет седмици са определени за людете ти." Колко дни има в седмицата? Седем. Един пророчески ден е равен на една година. Така, че 70 седмици са равни на 490 дни или 490 години. Първите 490 години от пророчеството са определени за еврейския народ: "490 години са определени за твоите хора..." Думата "определени" означава "отрязани" или "отделени от", така че първите 490 години са отделени от 2300 години за народа на Данаил - евреите. Какво щеше да се случи през тези 490 години. Данаил 9:25: "Знай, прочее и разбери, че от излизането на заповедта да се съгради изново Ерусалим до Княза Месия ще бъдат 7 седмици и 62 седмици - ще се съгради изново, с улици и окоп, макар в размирни времена". И така, на Данаил се казва: "Знай и разбери, че от излизането на заповедта да се съгради изново Ерусалим..." Следвайте ме внимателно. Данаил беше в плен първо във Вавилон, а после в Мидо-Персия. Ерусалим беше разрушен. Архангел Гавриил слиза долу и казва: "Данаиле, искам да знаеш и разбереш нещо. Когато видиш, че стената на Ерусалим е възстановена започни броенето на годините. 2300 години започват от тогава. По-малката част от 2300 години започва тогава. Когато видиш това, ти, Данаиле и хората ти, освободени от плен, когато се върнете в Ерусалим и построите стената, от това време до Княза Месия - Исус, ще минат 7 седмици и 62 седмици или общо 69 пророчески седмици. 69 седмици. Колко дни има една седмица? Седем. Тогава колко дни имат 69 седмици? Или 483 дни. Но в библейските пророчества един пророчески ден съответства на една буквална година. Какво пише в Езекиил 4:6? "...По един ден ти определих за всяка година." Така че от заповедта да се възстанови и построи Ерусалим до Месия щяха да бъдат 69 седмици, които се равняват на 483 дни или 483 години. Кога народът на Данаил бил освободен от плен? Казва ли ни Библията в действителност датата, когато евреите щяха да могат да се върнат обратно в родината си, за да възстановят Ерусалим и стената му. Според Ездра 7:13 декретът за възстановяване и построяване отново на Ерусалим бил издаден в 457 г.пр.Хр. Библията ни говори за това. Вие сами можете да се убедите от историята. Тази дата е точно определена като една звезда в мрака на историята. И така, ние имаме началото на пророчеството, защото Библията казва: "Знай и разбери, че от издаването на заповедта за възстановяване на Ерусалим, което става в 457 г.пр.Хр. до Месия - Исус - ще минат 69 седмици. А колко са 69 седмици - 483 години. Точно ли е пророчеството? Добре, връщаме се обратно. 457 г.пр.Хр. се издава декрет за възстановяване и построяване на Ерусалим. Придвижваме се напред по оста на времето с 483 години. Да предположим, че аз съм тук - назад в 457 г.пр.Хр. и започвам да се движа напред - 456, 455 и т.н. - постепенно стигам до нулевата година. Биха ми трябвали 457 години, за да стигна до нулевата, но тъй като няма нулева година идвам до първа година. Ако трябва да измина 483 г., трябва да продължа още 26 години и така стигам до 27 г.сл.Хр. Според пророчеството на Данаил това е нещо изключително впечатляващо и удивително! Библията не гадае, тя предсказва с математическа точност. Поради тази причина много атеисти стават християни. Това предсказание на пророк Данаил, че 483 години след заповедта за построяване на Ерусалим, Месия ще дойде, е изключително! А знаете ли какво значи думата "Месия"? Думата "Месия" означава "Помазаният". Кога беше помазан Исус, за да започне службата си? Тридесет години Той живя в къщата на дърводелеца от Назарет. Но точно в 27 година (сл.Хр.), Той отиде на река Йордан, за да бъде кръстен. И когато беше вече кръстен, Исус бе помазан от Светия Дух и думата Месия означава точно това - Помазаният.
И така, в коя година Библията казва, че Исус ще бъде кръстен? Четете с мен, моля, Лука 3:1 и 21 стих: "В петнадесетата година на царуването на Тиберия Кесаря... и когато се кръстиха всичките люде, като се кръсти и Исус и се молеше отвори се небето." Исус беше кръстен в 15-тата година от управлението на Тиберий Кесаря, а историята ни казва, че това е точно 27 г.сл.Хр.1
Христос не е просто един морален учител, Той е Синът на Живия Бог. И пророк Данаил предсказа това 483 години предварително и дори още по-рано, защото декретът за възстановяването на Ерусалим беше излязъл в 457 г.пр.Хр. Стотици години преди това, векове преди това Данаил предсказа, че Исус ще бъде кръстен в 27 г.сл.Хр. и помазан от Светия Дух. Но пророчеството продължава. Библията е дори по-точна, по-конкретна - петнадесетата година от царуването на Тиберий Кесаря е точно 27 г.сл.Хр. Исус е кръстен точно в определеното време. Декретът на Артаксеркс за възстановяване и построяване на стените на Ерусалим бил издаден през есента на 457 г.пр.Хр., 483 години по-късно в есента на 27 година е точно времето, когато Христос бил кръстен - точното време от годината - есента на 27 г.сл.Хр. Библията казва в Лука 3:22: "И Светият Дух слезе върху Него в образ като гълъб, и чу се глас от небето, който казваше: ‘Ти си Моят възлюбен Син, в Тебе е Моето благоволение.’" Точно тази година Исус бил помазан от Светия Дух. Но продължава ли пророчеството на Данаил? То ни дава още повече детайли. Знаете, че когато Исус бил кръстен, в Марко 1:15 Той казва: "Времето се изпълни." Какво е имал предвид Исус, когато каза това. Пророчеството на Данаил се изпълни. Исус обяви: "Божието царство наближи! Покайте се и повярвайте в Евангелието!"  Исус каза на евреите: "Изучавате пророчествата на Стария завет. Погледнете в Данаил, вижте, че преди 483 години - от 457 г. до 27 г.сл.Хр. - времето на Данаил се изпълни. Месия дойде!" Той бе кръстен точно в определеното време. Но пророчеството на Данаил продължава - Данаил 9:26: "След 62 седмици Месия ще бъде посечен. Какво означава това "ще бъде посечен"? Ще бъде разпнат на кръста, но не заради собствен грях или вина. Вместо кого беше разпнат Той? Вместо мен и теб. Исус умря на кръста, за да не умрем аз и ти там. И нататък стихът продължава: "...и людете на княза, който ще дойде, ще погубят града и светилището." Това е Тит и римската армия ще разрушат Ерусалим. И така, Исус щеше да бъде разпнат, евреите щяха да отхвърлят Месия и след това Тит и римската войска щеше да разруши града. Това пророчество е удивително. То е направено петстотин години предварително. Но почакайте, Библията е още по-детайлна. Кога Христос щеше да бъде разпнат? Казва се - след 27 г. (сл.Хр.), но ето какво пише още - Данаил 9:27: "И Той ще потвърди завет с мнозина за една седмица." Седемдесет седмици са определени или 490 години са отредени за евреите. 69 от тези седмици свършват в 27 г.сл.Хр. Една пророческа седмица остава. В библейските пророчества, както вече навярно запомнихте, един ден съответства на една година. Така че след 27 г. остават 7 години, а това ни довежда до 34 г.сл.Хр. В края на 34 г. 70-те седмици или 490-те години изтичат. От този момент нататък, Евангелието започва да се проповядва на езичниците. Но забележете: "Той ще потвърди завет с мнозина за една седмица, а в половината на седмицата Той (Месия) ще направи да престанат жертвите и приносът." Така, че в средата на седмицата, Исус щеше да направи всички жертви да престанат. Колко е половината на 7? Три и половина. Три години и половина от 27 г.сл.Хр. ни водят точно до средата на тази последна пророческа седмица. Сега, ако 483 г. изтичат през есента на 27-ма година и ако имате още 3 години, това ще ви доведе до есента на 30-та година сл.Хр. Но 6 месеца от есента на 30-та година ви водят до пролетта на следващата година. Съгласни ли сте? Нека погледнем диаграмата.

image

В края на тези три години и половина от 27 до пролетта на 31 г. Христос щеше да направи всяка жертва да престане. Той щеше да извърви пътя до Голгота, да носи този тежък кръст, да бъде прикован. Нямаше да има нужда повече да се принасят в жертва агнета, защото в средата на седмицата Месия - Исус Христос щеше направи жертвите да престанат. Вижте колко е точно пророчеството. Декретът бе издаден 457 г.пр.Хр., 69 седмици или 483 години ни водят до 27 г.сл.Хр. Една седмица или 7 години остават. Те ни отвеждат до 34 г.сл.Хр., след която Евангелието щеше да се проповядва на езичниците. Три години след 27 (година) ни водят до есента на 30-та година и половината година или шест месеца, които остават ни отвеждат до пролетта на 31 г.сл.Хр. Според Библията Христос щеше да бъде разпнат на 33 годишна възраст, точно през пролетта на 31 г.сл.Хр. И Исус бил разпнат на определения ден, на Пасхата, защото той е пасхалното Агне, пожертвано за нас. Исус е идващия Месия и Библията не е случайна книга. В Марко 15:38 се казва: "И завесата на храма се раздра на две, отгоре до долу." Първосвещеникът бе готов да пренесе това пасхално Агне. Пасхалното Агне символизираше Исус Христос - нашето Пасхално Агне. Както виждате християнската вяра е една интелектуална, една разумна вяра. Християнството се изявява от историята и чрез пророчествата. И тази първа част на пророчеството на Даниил ясно ни разкрива, че Месия ще умре чрез разпъване на кръст в 14-тия ден на първия еврейски месец в тридесет и първата година. Това предсказание се е изпълнило с всички детайли. Христос бе кръстен, бе разпнат в определеното време - точно така, както Библията бе предсказала. Но какво става в последните три години и половина? Според пророчествата на Даниил Божият завет с евреите щеше да се прекъсне в тридесет и четвъртата година от новата ера. Казва се: "Бог ще потвърди завета си". Какво се е случило в 34-та година сл.Хр.? Кое е било това важно събитие? В тридесет и четвърта година сл.Хр., Стефан, първият християнски мъченик, бил убит с камъни и еврейският Синедреон издал декрет за отхвърляне на Евангелието и то започнало да се проповядва на езичниците, точно както е предсказано. Следвайте ме сега внимателно! Ако първите 490 години се отнасяха за евреите, ако през тези 490 години бе предсказано, че Исус ще се кръсти в определеното време и това се изпълнило. Исус ще бъде разпнат в определеното време и това станало, че Евангелието ще се проповядва на езичниците и това било така. Защото първите 490 години се отнасяха за евреите, а втората част касае нас, които живеем в края на времето. Първата част от пророчеството бе за тези, които живееха по времето на Първото идване на Христос, а втората за тези, които ще живеят по време на Второто Му идване. Първите 490 години от пророчеството свършват в 34 год. сл.Хр. Какво ще стане с втората част на това пророчество? Дан. 8:14: "И каза ми: "До 2300 денонощия, тогава светилището ще се очисти."" Тогава ще удари небесния часовник. Тогава ще започне последната част от съда пред Бог и неговия трон в небето, тогава драмата на вековете ще приключи и за нас ще настъпи особено време. Забележете: първите 490 години се отнасяха за евреите, последните 1810 години от 2300 ще се отнасят за крайния съд, който ще ни доведе до известния период, наречен времето на края. 457 г. до 34 г. - това ни отвежда до дните на евреите - 490 години. Но от 2300 год. остават 1810 години. Към 34 г.сл.Хр. прибавяме 1810 г. и стигаме до 1844 г. Какво означава това? Това означава, дами и господа, че хиляди мъже и жени по земята са заинтересувани от човешки съдебни процеси, като този на Симпсън. Но тези хора не осъзнават, че в момента небесният съд заседава. Те не разбират, че е настанал "последния час на съда", където се решава съдбата на всяко човешко същество, живяло някога. Те не разбират, че живеят в едно особено време точно преди идването на Исус Христос на тази земя. Много хора живеят безгрижен, егоистичен и егоцентричен живот. Основният въпрос в живота днес не трябва да бъде: "Как да спечеля повече пари?" Не: "Къде да намеря повече удоволствие?" Не: "Как да се забавлявам повече?" Не: "Как да намеря по-добра служба? Как да придобия по-скъпа къща?" Не: "Как да карам по-скъпа кола? Как да нося по-модерни дрехи?" Централният въпрос на живота трябва да е: "Как да се подготвя за среща с Бога? "Как да бъда готов за второто идване на Исус?" В книгата Откр. 14:7 има една специална вест - вест, на която много църкви не обръщат внимание. Тук е Божията вест към света. Откр. 14:7 - нека четем заедно: "Бойте се от Бога и въздайте нему слава, защото настана часът, когато Той ще съди". Вестта на Откровение казва: "Не се занимавай с бизнес, както до сега, не търси повече удоволствия, като до сега, не живей така, както до сега." Разбира се, Бог иска да сме изпълнени с щастие, да се радваме на живота, но когато казвам "удоволствие", имам предвид това безсмислено удоволствие, което те отделя от Бога. Бог казва: "Това е специално време". Нека не го пропиляваме, нека нищо не стои между вас и вашия Спасител. Това е уникално време в историята на света. От 1844 г. ние живеем във времето, което Библията нарича "часът на Божия съд." Но ти казваш: "Как ще издържа пред този съд?" Знаете, че съдът не е добро нещо когато се касае за лоши дела. В такъв случай никой човек няма да устои. Знаете ли, в Лондон, Англия, има един много впечатляващ монетен двор. И когато екскурзоводът развежда посетителите из този двор в Лондон, той взема два листа хартия и ги слага в машината на везните, с които теглят парите. В този монетен двор в действителност се печатат английските лири, т.е. парите. И така екскурзоводът взема лист хартия, слага го на тези чувствителни везни, с които теглят парите - те са съвършено уравновесени. Тогава екскурзоводът взема единият лист, отгоре написва името си и го поставя обратно на везните. Но този лист с името на екскурзовода веднага натежава. Единствената разлика е в подписът, който е поставен на него. На съда, приятели, не се съпоставят добрите и лошите дела - извършил си 592 добри дела, но 48 000 лоши - така че ти си загубен. Нищо подобно не става в съда! Сам Исус Христос те представя там. На съда Исус застава между теб и закона, който си нарушил. Исус казва пред целия Всемир, когато твоето име започне да се разглежда: "Тази жена, този мъж е мой."
2300 денонощия се изпълниха в 1844 г. Сега ние живеем в часа на съда, точно сега живеем във времето малко преди Исусовото идване, във времето преди вечността, когато часовникът отмерва последните минути. Но ти, приятелю, казваш: "Почакай! Сега е 1995 г. Значи съдът продължава вече 150 год. 151 години това не е ли много дълго време?"
Има милиарди хора в света и Бог иска всеки да знае за съда, за да може да се спаси. Спомняте ли си дните на Ной? Бог каза: "Светът ще бъде унищожен от вода". Бог каза на Ной да построи кораб и Ной направи това. Той проповядваше 120 г. и хората си мислеха, че той е луд. Но след това стана потопът. От 1844 г. пророчеството на Даниил и Откровение посочва, че живеем в часа на съда от 150 години. Колко още ще продължи? Сега вече разбирате ли, защо имаше Първа и Втора световна война. Защо има глад, земетресения? От 1844 г. ние живеем в часа на съда. Това означава, че сега е краят на времето. Това означава, че Сатана с всичка сила се бори, за да унищожи хората - да загинат, а не да бъдат спасени. Защото Сатана иска да ги удави във вълните на греха.
Да, приятелю, това е последната жетва. Да, приятели, това са последните дни. Да, според Библията ние живеем в часа на съда, във време, което Библията нарича "времето на края". Христос протяга ръце към теб. Библията казва в Евр. 9:11,12: "А понеже Христос дойде като първосвещеник със Собствената Си кръв, Той влезе през по-голямата и съвършена скиния... и придоби за нас вечно изкупление." Ти можеш да бъдеш спасен. Исус умря на кръста. Той сега е на небето. Той сега е пред Божия трон. Той придоби вечно спасение за теб. Той може да бъде Твоят Спасител. Той може да бъде твоят Господ. Той може да те представи в последния съд. Чуйте Евр. 9:24: "Защото Христос влезе не в ръкотворно светилище, образ на истинското, но в самите небеса." Той не е в земното светилище. Той е в небесното, за да се яви пред Божието лице заради нас. Но Той не може да те представи пред Божия трон, преди да му предадеш живота си, ако не му се отдадеш. Моля, не ме разбирайте погрешно. Ако водиш живот, който Бог не одобрява, греховете които си извършил, те осъждат в съда. И когато твоето име се разглежда в съда, греховете които стоят зад теб - сексуална неморалност, лъжа, измама, егоизма - всичко това стои пред Бог. И когато се съобщи твоето име, Христос казва: "Можех ли да направя нещо повече, за да го спася, за да го изкупя. Направих всичко, което можах." Ангелите казват: "Господи, ти желаеше да представиш този човек. Ти изпрати Светия Дух в сърцето и ума му, ти му нашепваше истините, убеждаваше го. Ти направи всичко, което можеше. Ти изпрати ангели да го водят и просветляват ума му. Исусе, Ти слезе на земята, прие човешка плът, посрещна всички сатанински изкушения заради него. Прощението беше възможно за този човек. Милостта беше достъпна за този мъж, за тази жена. Твоята сила беше на разположение. Нямаше нищо повече, което би могъл да направиш." И тогава започва ридание в небето, тъй като тези хора са се лишили от възможността да се запишат в книгата на живота и са загубени завинаги. Защото те не са приели милостта и благодатта, които са били на разположение, чрез Христос.
Ние живеем в края на времето. Христос иска да представи и теб пред съда. Исая 44:22: "Изличих като гъста мъгла престъпленията ти и като облак греховете ти. Върни се при Мене". Отдалечил ли си се от Него, приятелю? "Върни се при Мене". Обърнал ли си Му гръб? "Върни се при Мен". Избягал ли си от Него, приятелю? "Върни се при Мен, защото Аз те изкупих". Той е Твоят Спасител! Прибегни в Неговите ръце, коленичи в нозете Му, изповядай греховете си пред Него тази вечер и кажи: "Господи, искам да се предам на Теб тази вечер. Искам да се откажа от тези неща, които ме разделят от Теб. Господи живеем в часа на съда. Господи, тази вечер аз идвам с всичките си грехове. Аз идвам с това бунтовно поведение, с тези грешни постъпки. Господи, тази вечер аз идвам при Теб да се предам в ръцете Ти, за да положа живота си пред Теб".
Преди много години едно момче преживяло ужасна катастрофа. То лежало край пътя с деформирано и наранено тяло. Лежало в локва кръв. Момчето било отведено в болница. Нуждаело се от кръвопреливане. Лекарите направили всичко възможно, но по време на операцията, момчето се нуждаело от кръв. Тогава все още кръвната плазма не съществувала и затова някой трябвало директно да даде кръв от своето тяло към неговото. Бащата на детето имал същата кръвна група. Така той бил повикан в болницата и влязъл в стаята, в която било момчето. То лежало в една от стаите за възстановяване - с наранено и окървавено тяло. Операцията била минала. Лекарят дошъл, навил ръкава на бащата, сестрата взела памук, натопила го в спирт, почистила мястото точно тук под лакътя, от вътрешната страна и взела една игла. Вкарала я и кръвта започнала да изтича в пластмасовата тръба директно в сина му. Бащата стоял там, гледал сина си, после погледнал към лекаря, гледал как кръвта изтича от собственото му тяло и се влива в това на сина му и казал: "Докторе, ако е необходимо, вземете и последната капка от моето тяло".
Исус Христос умря на кръста на Голгота. И Той каза: "Вземи всяка капка кръв, за да бъде спасен Марк Финли, Отче. Нека всяка капка кръв, която изтича да послужи за умиване на греха и да покаже на човека, колко го обичам". И всичко, което мога да направя тази вечер в часа на съда, когато последните песъчинки в часовника изтичат, е да коленича в нозете Му и кажа: "Господи, вземи я всичката. Вземи всичко, което имам. Премахни егоизма, алчността, греха в моя живот!" Искате ли да кажете това на Исус тази вечер?

Тихо и нежно Спасителят вика, вика за теб и за мен.
Той на вратата ни хлопа и чака, чака за теб и за мен.

Ела ти уморени, ела.
Тихо и нежно Спасителят вика, вика за теб и за мен.

Що да се бавим, кат Господ ни вика, вика за теб и за мен.
Той ни предлага любов безгранична, любов за теб и за мен.

"Татко наш, ние сме на прага на вечността. Времето изтече. Исус дойде в определеното време първия път. Тридесет и първа година Той бе разпънат на кръст. Отче, от 1844 г. ние живеем във времето, наречено от Библията "часът на съда". Ние живеем във времето на края. Затова Сатана работи така безмилостно. Отче, докато мъже и жени са отдали изцяло умовете си за земни съдебни процеси, в небето се състои един съд, който сега заседава. Ние идваме тази вечер с доверие в Исус и изповядваме греховете си. Ние идваме тази вечер, Господи и искрено Ти казваме думата "Съжалявам". Ние пропаднахме и нашите сърца са ограбени, разбити от греха, който ние искаме да изоставим. Ние идваме в прегръдката на Исус и Ти благодарим, че Той ни спасява и ни изкупва. Благодарим Ти в скъпото име на Исус. Амин."

 _____________
1 Не всички популярни енциклопедии и речници дават едни и същи дати за определени събития. Затова е нужно да се изследват по-задълбочени разработки по дадена тема (теологични и исторически разработки, статии, монографии и т.н.), които имат предвид гледната точка на библейския автор и са по-прецизни. Например обичайните исторически източници приемат за начало на царуването на император Тиберий годината, в която той започва да царува сам. И това е 14 г.сл.Хр. Това ще рече, че според тази датировка петнадесетата година от царуването му ни отвежда до 29 г.сл.Хр. Само че за хората от онова време (към което спадат и библейските автори), един цар царува и тогава, когато царува едновременно със своя баща (или друг предшественик). А това е била съвсем обичайна практика по онова време и е нормално библейските автори да я имат предвид. Всъщност картината на царуването на Исус заедно с Отец, която някои библейски автори представят или сядането на Исус на трона на Отец (Откр. 3:21), стоят именно на тази древна практика на съвместното царуване на двама царе. Могат да бъдат посочени безброй примери за това, включително и с библейки герои. Така че няма как съвременник на тези традиции като Лука да не се съобрази с това, когато датира годините. Самият той използва в Лука 3:1 формула за датиране на време написана в ориенталски стил (пък и произходът на цялото Писание е източен). Затова и датирането на времето на царуването на Тиберий трябва да бъде според разбиранията на Изтока.
Преди да започне да царува сам, Тиберий е царувал две години заедно с император Август като в тези две години той е упражнявал властта на един император. Така че неговото царуване е започнало през 12 г.сл.Хр. (виж Lardner’s “Credibility,” vol. I.), което ще рече, че щом като Исус се е кръстил в петнадесетата му година, значи това се е случило през 27 г.сл.Хр. А това е годината, която пророчеството на Даниил определя за помазването на Месия!




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: antoninus
Категория: История
Прочетен: 798706
Постинги: 231
Коментари: 505
Гласове: 832
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930