Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.03.2014 14:43 - Непростимият грях
Автор: antoninus Категория: Други   
Прочетен: 2869 Коментари: 2 Гласове:
3

Последна промяна: 29.03.2014 14:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Това е двайсет и трета глава от книгата на Марк Финли "Открития в пророчеството"
Когато преди няколко години изнасях тази тема в Питсбърг (Масачузетс),  тя развълнува сърцата на някой млади хора. Когато същата вечер излизах от аудиторията, млад мъж ме срещна и ми каза: "Марк, имам въпрос." Аз отговорих: "Разбира се." Обикновено всяка вечер аз изпращам хората, когато си тръгват след срещите и този млад мъж ми каза: "Марк, имам въпрос към теб. Не мога да го задам тук. Бих искал да ти го задам насаме." И така, ние влязохме в аудиторията с този млад човек, а той ме погледна и ми каза: "Марк, извърших го." Аз го попитах: "Какво си извършил?" А той каза: "Извършил съм непростимия грях." "От къде разбра?", попитах аз. "Просто чувствам това", ми каза той. Има ли непростим грях? Какво представлява непростимия грях? Има ли толкова голям грях, който и самия Бог да не може да прости? Много хора си правят заключение за това, какво може да бъде непростимия грях. Някой от тях мислят, че това е убийство, защото когато отнемеш живота на човек, ти не можеш да го върнеш. Но почакайте, Мойсей видя, как един египтянин се бие с израилтянин и когато той видя това, в пристъп на гняв уби египтянина. Но въпреки всичко Библията ни учи, че Бог простил на Мойсей. След като се скита 40 години в пустинята, Мойсей получи отново Божието одобрение. Той почувства Божията сила, Божието прощение и Неговата милост. Този убиец Мойсей преведе наследниците на Израил през Червеното море. Мойсей получи Десетте заповеди от ръката на живия Бог в планината Синай. Същия Мойсей в края на своя живот не можа да влезе в обещаната земя поради греха си. Но Бог каза: "Мойсей, Аз имам нещо по-добро за теб." И въпреки, че Мойсей умря, Библията ни докладва във Второзаконие, че търсили гроба на Мойсей, но не го намерили. Тя ни казва, че Мойсей бил възкресен, като символ на тези, които ще бъдат възкресени. И вие сигурно си спомняте, че по време на преображението на Исус Петър, Яков и Йоан поглеждат от планината и виждат Мойсей и Илия. Илия бе взет без да види смърт, а Мойсей бе възкресен. И така, тук е убиецът Мойсей, който превежда потомците на Израил през Червеното море, убиецът Мойсей получава Десетте Божии заповеди, убиецът Мойсей бива възкресен като символ на тези грешници, които ще бъдат възкресени. Приятелю, убийството не е непростимия грях. Някой хора казват: "Почакай малко, това трябва да е лъжата или измамата." Възможно ли е един закоравял лъжец да бъде толкова нечестен, понеже е извършил непростимия грах. Но Библията ни разказва историята на Яков. Тя ни описва измамата на Яков и как той напуща своя дом. Той е лъжец, измамник и нечестен, но Библията ни разказва, как Бог се среща с Яков в неговата нужда. Създателят на Вселената не оставя Яков сам. Той поглежда към Яков и му казва: "Аз ще бъда с теб." И спуща от небето една огнена стълба. Бог отиде точно там, където бе Яков. Той винаги ни среща точно там, където се нуждаем. Бог винаги ни среща в нашата криза. Бог говори на Яков и му каза: "Аз никога няма да те оставя и да те напусна." Не, нито лъжата, нито измамата е непростимия грях. Някой казват: "Може би непростимия грях е да се отречеш от Христос. Да стиснеш юмрук срещу Божието лице и да му кажеш: "Ти не съществуваш, аз не Те познавам."" Но вие си спомняте историята на Петър, който каза: "Аз никога няма да се отрека от Тебе, Господи." Но Исус му каза: "Петре, преди да пропее петелът, три пъти ще се отречеш от Мене." Точно в тази съдбоносна нощ, когато Исус беше пред съда, един от най-близките му апостоли го напусна в най-голямата Му нужда. Петър започна да се кълне и да казва: "Аз не съм галелянин." Една слугиня му каза: "Речта ти те издава." Но той продължи: "Не съм галелянин." Исус го чу, когато Петър се отрече от Него като каза: "Не Го познавам." Когато Исус най-много се нуждаеше от него, той Го разочарова. Може би и ти си разочаровал своя Господ. Може би с начина си на живот си се отрекъл от Него. Може би със своите навици си се отрекъл от Него или си направил това с клетва. Може би някога си бил посветен християнин и си казвал: "Аз никога няма да направя тези неща", но после си извършил прелюбодейство, започнал си да пиеш и да употребяваш наркотици, не си посещавал църквата от дълго време, приятелю. Или може би идваш на църква, но всичко това е само външна форма. Ти си млад и идваш на църква, само защото твоите родители те призовават, но всичко това е само външна изява. Ти знаеш, че твоето сърце не е посветено на Исус и може би скрития живот, който водиш е едно отричане от Христос. Може би си бил в църквата на Христос и си я напуснал и сега се скиташ. Може би се питаш, дали не си извършил непростим грях. Може би казваш: "Има ли прощение за мен?" Но същия този Петър, който се отрече от своя Господ, ние го виждаме в деня на Петдесятница да проповядва и три хиляди души се обръщат. Божията благодат достигна Петър и този Петър, който се промени, говори в деня на Петдесятница на хиляди и те приеха Исус Христос и бяха кръстени. Или помислете за Павел, който бе един преследвач. Павел, който влизаше в домовете на християните, извеждаше ги и жестоко ги убиваше. Това бе Савел, който по-късно бе преименуван в Павел. Отричането на Божието съществуване, преследването на Божиите хора, това ли е непростимия грях? Този Савел се срещна с Господаря един ден и когато това стана, животът му бе преобразен. Когато пътувал по пътя за Дамаск, за да преследва християните, бляскава светлина го осветила от небето. Той пада на колене и чува глас, който казва: "Савле, Савле, защо Ме гониш?" "Това е Исус, когото ти преследваш." Ти може би си обърнал гръб на Исус, може би Го преследваш чрез начина си на живот. Ти се питаш, дали не си извършил непростимия грях, но този гонител Савел бе докоснат от Божията благодат. Приятелю, непростимия грях не е убийство. Мойсей стана силен християнски водач. Непростимия грях не е лъжата или измамата. Яков бе изкупен от Бога и стана един от патриарсите. Да се отречеш от Господа не е непростим грях. Петър бе променен и 3000 се кръстиха на Петдесятницата. Приятелю, дори преследването на християни не е непростим грях. Какво тогава представлява този непростимия грях? Ако Бог можа да достигне Савел, да докосне живота му и да го промени, какво тогава представлява непростимия грях? Ако този голям гонител на християните Савел можа да бъде променен има ли тогава грях, който не може да бъде простен? Приятелю, ние сме големи грешници, но ние имаме велик Спасител, дори когато се отдалечим от Него и когато в сърцето има малък интерес към духовните неща, когато имаме малко желание да Го опознаем. Дори когато не желая да Го опозная, Той желае да ме опознае. Аз може и да не искам да бъда спасен, но Той желае аз да бъда спасен. Моя живот може да е изпълнен с вина, но Неговия е пълен с благодат. Аз може и да съм нарушил Неговия закон, но Той протяга Своите ръце в милост. Аз може да съм паднал, но Той ме издига. Моята ръка може да изпусне Неговата, но Неговата никога няма да изпусне моята. Но има ли грях, от който не можеш да бъдеш спасен? Говори ли Библията за този непростим грях, кой е той? 1 Йоан 1:9: "Ако изповядваме греховете си, Той е верен и праведен да ни прости греховете и да ни очисти от всяка неправда." И така, ако ние изповядаме убийството, ще го прости ли Той? Ако изповядаме прелюбодейството, ще го прости ли? Ако изповядаме лъжата и измамата, ще ни прости ли? Ако ние изповядаме, Той прощава. Библията говори за Божия характер и в Евреи 8:12 тя казва: "Защото ще покажа милост към неправдите им и греховете им и беззаконията им няма да помня вече." Приятелю, ти може да си съгрешавал и да си изповядал греха си, но все още да чувстваш тежест от вината. Този грях още те безпокои и те притеснява, но след като ти си го изповядал и Бог го е забравил, защо още го помниш? След като веднъж си изповядал този грях, изхвърли го от своя ум, защото вината ще отрови твоя живот. В Исус ти можеш да бъдеш свободен, приятелю. Ако ние направим изповед, Той ще направи прощение. Но какво тогава представлява непростимия грях? Единствения грях, който Христос няма да прости, е този, който ние няма да изповядаме. Единствения грях, който няма да прости е този, към който сме се прилепили; този, който настоятелно продължаваме да вършим. И въпреки че Бог непрестанно ни потупва по рамото със Светия Си Дух, ние казваме: "Не Боже, не Боже, аз обичам този грях, аз искам този грях." Ако ние направим изповед, Той прощава. Единственият грях, който Бог не може да прости, е този, който подхранваме; този, към който сме се прилепили. Той не може да Го прости, защото ние не можем да го изповядаме. Това ни помага да разберем още нещо за непростимия грях. Когато Исус вървеше пътя към Голгота и се препъваше под тежестта на кръста, Библията казва в Йоан 3:16: "Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот." Какво се казва? "Да не погине никой." Не младите или старите, не богатите или бедните, не черните или белите. Там се казва: "Да не погине никой." Тези думи включват теб и мен, приятелю, всеки, който вярва в Него, всеки, който изповядва своите грехове, всеки, който се покае и коленичи в подножието на кръста. За всеки, който дойде при Христос, има милост, прощение и благодат. Библията казва в 1 Йоан 1:7: "Но ако ходим в светлината, както е Той в светлината, имаме общение един с друг и кръвта на Сина Му Исуса Христа ни очиства от всеки грах." Нашите грехове могат да бъдат простени, за да няма нищо между теб и твоя Спасител. Обичам тази песен, която казва: "Няма нищо между душата ми и Спасителя." Но какво тогава представлява непростимия грях? Това е грехът, който отказваме да изповядаме, продължаваме да го вършим, докато ума закоравее, съвестта прегори. Говори ли Библията за непростим грях? Как го описва тя? Сам Исус говори за това. Дадох ви някой насоки, но нека да се задълбочим тази вечер. Исус казва: "Затова ви казвам, всеки грях и хула ще се прости на човеците, но хулата против Духа няма да се прости. И ако някой каже дума против Човешкия Син ще му се прости, но ако някой каже дума против Светия Дух, няма да му се прости нито в тоя свят, нито в бъдещия." Обърнете внимание - Библията казва, че всеки грях и хула ще се простят, всеки вид грях ще бъде простен. И така, някакъв вид грях ли е непростимият грях? Не. Всеки грях - убийство, лъжа, измама, прелюбодейство ще бъдат простени. Така че непростимият грях не е вид грях, но това е продължително отблъскване на молбите на Светия Дух. Да предположим, че аз съм тук и съм осветен, започвам да се движа в тази посока и оператора отзад започва да се ядосва, защото вървя във тъмнината и той ми казва: "Върни се." Но аз продължавам да вървя. Той отново ми казва: "Върни се, върни се." Той вече не ме вижда. Това е предпоследната вечер, така че мога да се пошегувам. Това е една илюстрация за непростимия грях. Божията светлина ме огрява, но аз я отблъсквам и продължавам да вървя встрани, продължавам да вървя в тъмното. Бог ми казва: "Върни се." Но аз казвам: "Не, Господи", и продължавам да вървя. Непростимия грях не е първата стъпка към тъмнината, но когато ти продължаваш да отблъскваш Светия Дух, Бог ти казва: "Върни се, върни се." Но ти казваш: "Господи, обичам този грях." Когато ти вършиш нередни неща при положение, че трябва да вършиш добро, в толкова по-голяма тъмнина започваш да вървиш и един ден около теб настъпва непрогледен мрак. Да предположим, че се намирам в една стая, в която има пет прозореца. Всички те имат щори. Спущам едната от тях, но светлината все още влиза от другите прозорци. Спущам втората, но светлината влиза през трите прозореца. Спущам третата - остават два прозореца. Когато спусна и четвъртата остава един и светлината е твърда малко. Но когато спусна и петата щора, цялата стая е в мрак. Разбираш ли, приятелю, непростимия грях не се извършва, когато за първи път спуснеш щората. Ти не го извършваш, когато за пръв път кажеш "Не" на Бога. Но ако ти знаеш, какво трябва да правиш и не го правиш, ти спущаш щорите една след друга и започваш да вървиш от светлината в тъмнината. Непростимият грях е неспособността да изповядаш и да изоставиш този грях. Непростимия грях се извършва не при първия, втория, третия или четвъртия път, но след седмици, месеци или години. Бог не спира да те призовава, но нашето сърце е закоравяло и ние не чуваме. Бог те призовава - ти идваш на религиозни срещи, но за теб няма никакво значение. Ти идваш, но продължаваш да живееш по същия начин. Слушаш най-вълнуващите проповеди, но за теб е безразлично, защото сърцето е закоравяло. О, приятелю, отвори сърцето си за Исус. Тази вечер Бог те призовава да кажеш "Да" и не да казваш "Не", защото когато веднъж кажеш "Не", ти ще продължиш да казваш "Не". Някой са ми казвали: "Марк, мислиш ли, че съм извършил непростимия грях?" Приятелю, ако ти имаш дори най-малко желание да служиш на Исус, не си извършил непростимия грях. Дори ако някой хора нямат това желание, Бог може да им го даде по-късно. Отвори сърцето си за Исус, приятелю. Опасността е тази, че след седмици, месеци и години сърцето се закоравява и не може да се отвори за Исус. Ние можем напълно да разберем непростимия грях, ако разберем, как Светия Дух е работил във Библията. И така, нека да се върнем назад и да видим, дали непростимият грях е да отхвърлиш Божия глас; дали това е да отхвърлиш Светия Дух, Който говори на нашето сърце и ум. Ако непростимия грях представлява това, тогава е важно да разберем, как Светия Дух работи в нашето сърце и ум. Тогава е важно да разберем нещо повече за Светия Дух. И така, нека се върнем в Библията. Светия Дух се споменава във втория стих от Библията. Бит. 1:2: "Земята беше пуста и неустроена и тъмнина покриваше бездната и Божия Дух се носеше над водата". Когато се върнем при Сътворението, виждаме, че Отец, Сина и Сетия Дух работят заедно. Отец е великия Архитект на творението, Синът е Посредникът, Който осъществява плановете на Отец, а Светия Дух е силата по време на Сътворението. Според Библията Светия Дух е Третото лице на Божеството. Той е бил активен посредник по време на Сътворението. Така че ролята на Светия Дух е да създава живот. Точно така, както Светия Дух е бил активен посредник по време на Сътворението и е направил светлина от тъмнината, така Светия Дух работи и днес, за да твори светлина от мрака на нашия ум. Една от функциите на Светия Дух днес е да сътворява в нашите сърца любов, радост и мир там, където имаше гняв, горчивина и недоволство. Функция на Светия Дух е да пресътворява и оформя нашия живот. Светия Дух - Третото лице на Божеството ни потупва по рамото, осветява мрака в нашите умове. Той се опитва да ни води към светлината и истината, но ако ние постоянно и настоятелно отблъскваме тези потупвания на Светия Дух, ако постоянно обръщаме гръб на Неговите молби, Библията казва във Бит.6:3 за дните на Ной: "И рече Господ: "Духът, който съм му дал не ще владее вечно в човека."" Ной проповядва в продължение на 120 години. Той водеше тази нация към покаяние, но хората закоравиха своите сърца, продължиха своя безбожен живот. Исус каза: "Моя Дух няма вечно да се бори". Опасно нещо е да закоравиш сърцето си към Бога. Опасно е, когато Бог се опитва да сътвори светлина и истина в твоя ум, да кажеш "Не" на Бога. Опасно нещо е да продължиш да се отклоняваш от Бог, когато Той те потупва по рамото. Бог няма да спре да прави това, но след известно време за теб ще бъде безразлично. След известно време сърцето става толкова закоравяло! Сигурно знаете, че има часовници, които могат да се настроят да звънят в два различни часа. Настройваш го да звънне още веднъж, ако случайно не се събудиш при първото звънене. Да предположим, че трябва да станете в шест часа сутринта. Настройвате часовника и той започва да звъни в шест и вие си казвате: "Е, аз съм го настроил петнайсет минути по-рано, така че ще продължа да спя, второто звънене ще ме събуди." И изведнъж ти се събуждаш отново и виждаш, че е девет часа и си изпуснал срещата. Какво се е случило? Ти си проспал и второто звънене. Имам приятели, които живеят в големи градове като Чикаго, Ню Йорк и те ми казват, че когато за първи път отидеш в града, ти чуваш сирените, пожарните коли, различни аларми, но след известно време ти можеш да спиш въпреки всичкия този шум. Когато ние продължим да вършим неправда, когато се отклоним от пътя, по който Бог ни води, когато в сърцето си отблъснем молбите на Светия Дух, нашето сърце започва да закоравява и ние не чувстваме, че злото е зло, не чувстваме, че това, което вършим не е добро. Нашия ум започва да се самозалъгва. Единствената сигурност е да кажеш "Да" на Исус. Единствената безопасност е да отвориш своето сърце и ум за Светия Дух. В дните на потопа Бог каза: "Моят Дух няма вечно да се бори." Днес Божия Дух е излян и Библията казва: "Този, който е праведен нека и за напред да бъде праведен и който е нечист нека бъде и за напред нечист. Който е свят нека бъде и за напред свят, който е несвят нека бъде и за напред несвят". Библията казва, че всяко човешко същество днес взема окончателно решение за или против Христос. В тези последни часове мъже и жени определят своята съдба за или против Христос. Решенията, които вземаме и с които казваме "Да" или "Не" на Бога, ще запечатат окончателно нашата съдба. Преди Исус да дойде, всеки един ще бъде или изпълнен със Светия Дух или сърцето му ще бъде закоравено против Светия Дух. И днес разбирате, че има хора, които са с Бога и такива които се против Него, но има и междинна категория и повечето хора днес принадлежат на нея. Те не са нито с Бога, нито против Него. Но тази средна категория става все по-малка и по-малка и съвсем скоро всеки човек ще бъде или с Бога или против Него. Ето затова решенията, които вземаме и избора, който правим, е толкова важен днес, приятелю. Когато кажеш: "Господи, аз заставам на Твоя страна, Господи, аз не искам да задържа нищо от Теб, Господи, аз ще извървя целия път", тогава Светия Дух ще донесе светлина в ума, ще освети сърцето ни и ще покаже, каква е Божията воля за нашия живот. Светия Дух, разбира се, ни изобличава в грях. Библията казва, че когато Светия Дух дойде ще обвини света за грях, за правда и за съдба. Една от функциите на Светия Дух е да работи чрез нашата съвест и да ни казва: "Това е право, а това не е." Спомням си една опитност, която имах, когато бях точно на 17 години. Тогава щях да стана християнин. Тъкмо бях предал сърцето си на Господа, отварях Библията и я изследвах и си спомням твърде ясно, как Бог работеше в моя живот. Имах приятели, които бяха наистина добри деца, но ние често постъпвахме, както много деца постъпват. Един ден един от моите приятели даде следната идея. Той каза: "Вижте, защо трябва и петимата да плащаме, за да отидем на театър и защо въобще трябва да плащаме, за да отидем на театър? Няма нужда да правим това. Аз ще платя", каза моя приятел. Този театър имаше изход в задната си част. Тогава аз не бях посветен християнин и киното беше част от моя живот. Знаете, че когато прожекцията свърши, отварят изхода отзад и хората излизат и тогава ти влизаш отзад за следващата прожекция и моят приятел каза: Вижте, аз ще купя билет и ще седна на първия ред и когато прожекцията започне, аз ще пропълзя по пода и в джоба си, разбира се, ще имам пръчка. Тази врата отзад може да се отвори само отвътре, но не може отвън. Аз ще отворя тази врата само мъничко и ще поставя клечка и вие четиримата ще дойдете, ще открехнете вратата и ще се вмъкнете вътре. На входа винаги има паднали билети. Вземете си по един и го сложете в джоба и когато дойде разпоредителя и ви каже, че сте се вмъкнали, вие ще му покажете билетите и ще му кажете: "Не, не сме се вмъкнали. Ето нашите билети." И така, моя приятел купи билет за кино и влезе вътре, пропълзя до вратата, отвори я и постави клечка. Ние дойдохме до вратата и видяхме, че тя е открехната и ние започнахме да се промъкваме в салона. Можете ли да си представите, как се промъквам в театъра? Една вечер една дама ми каза: "Мога". И аз и казах: "Трябва да говоря с вас след срещата, госпожо." В това време аз все още не бях посветен християнин и когато пълзях по пода и се промъквах в салона, ясно си спомням, как в мислите си аз си казах: "Това не е добро, ти не си платил, това не е редно." Като че ли всички светлини в този салон бяха включени. Чувствах се, като че ли снимката ми бе публикувана на първа страница и съм обвинен за промъкване в киното. Аз бях четвърти по ред, но започнах да треперя. Не можех да се помръдна, не можех да вляза в салона. Като че ли Светия Дух ми казваше: "Това не е редно." Аз изведнъж скочих, изтичах до изхода и излязох на улицата. Съвестта ми така ме безпокоеше, защото правих нещо, което не беше правилно. Чрез Светия Си Дух Бог ни обвинява в грях. Понякога, приятелю, ние вършим неща, които не се редни и ти в сърцето си знаеш това. Ти чуваш гласа на съвестта и на Светия Дух, Който ти казва: "Това не е редно." Той ти казва: "Тази лъжа или тази връзка, това не е редно. Това че си се отказал от отговорността на родител не е редно. Този навик, с който нарушаваш Божия закон, не е реден." Ако отречеш това и за първи път казваш: "Не, Господи", Бог няма да те остави. Но ако ти продължиш настойчиво да вършиш този грях, съвсем скоро ума и сърцето закоравяват. Аз бих искал съвестта ми да бъде чувствителна към гласа на Исус, а ти? Аз бих искал Светия Дух да ме обвинява за всяко нещо в живота ми, което не е в хармония с Божията воля, а ти? Бих искал моята съвест да бъде толкова чувствителна, че винаги да ми казва: "Марк, това не е правилно." Когато ние четем Божието слово, Светия Дух ни поучава чрез него. Светия Дух ни обвинява в грях. Второ, ако ти отвориш ума си и сърцето си за Светия Дух, Той може да влезе в твоя живот и да те направи способен да вършиш неща, които сам никога не би могъл да направиш. Библията казва, че когато Исус бил кръстен, Светия Дух слязъл върху Него и изпълнил Неговия живот.
Веднага след кръщението си Исус отиде, за да бъде изкушаван от дявола. Светия Дух бе Този, Който Го направи способен след кръщението да посрещне сатанинските изкушения. Ще кажеш ли на Исус: "Господи, дай ми Светия Си Дух. Покажи ми, кое е правилно и кое не е. Господи Исусе, дай ми Своята сила и мощ. Аз не мога сам да се справя с тютюна, с алкохола и с критичния език. Не мога сам да се справя с клюкарството и с завистта. Не мога сам да се справя с гордостта си. Господи Исусе, направи ме способен да посрещна сатанинските изкушения. Господи Исусе, понякога съм толкова отчаян и обезсърчен, моля Те, изпълни ме със Светия Си Дух." Приятелю, Бог желае да те изпълни със Светия Си Дух. Той не желае ти да се безпокоиш за непростимия грях като непрестанно му казваш "Не". Той желае винаги да му казваш "Да". Когато казваш "Да", ти се изпълваш със Светия Дух и Бог ще ти даде вътрешна сила. Библията казва в Йоан 3:8: "Вятъра духа гдето ще и чуваш шума му, но не знаеш, от где иде и къде отива. Така е и с всеки, който е роден от Духа." Ти можеш да бъдеш роден от Духа. Християнството не е да стискаш зъби и ръце и да казваш: "Ще бъда добър човек." Религията - това е да отвориш сърцето си за Исус, да обикнеш Исус Христос. Християнството, това е да позволиш на Исус да съкруши твоето сърце и да ти даде сила и мощ, да те промени отвътре. Исус може да те направи нов мъж, нова жена. Исус желае да прости твоите грехове и да промени твоя живот. Христос желае да те направи нов човек, желае да те промени отвътре и да те направи такъв човек, какъвто ти би искал да бъдеш. Светия Дух ще ни води в пътя на истината. Ти не си тук случайно. Не си дошъл случайно на тази поредица от срещи. Библията казва в Йоан 14:26: "А Утешителя, Светия Дух, Когото Отец ще изпрати в Мое име, Той ще ви научи на всичко и ще ви напомни всичко, което съм ви казал." Светия Дух е Този, Който те учи на библейската истина. Кой е вдъхновил библейските автори? Светия Дух. Кой ти разкрива библейската истина за Второто пришествие на Исус Христос? Светия Дух. Кой ти разкрива истината за смъртта? Светия Дух. Кой ти разкрива истината за съботата? Светия Дух. Кой ти разкрива истината, че твоето тяло е храм на Бога? Отново Светия Дух. Приятелю, да отхвърлиш някоя истина от Библията, не означава да кажеш "Не" на някоя от доктрините, но да кажеш "Не" на Духа, Който ти разкрива тази истина. Има хора, които постоянно ме питат: "Марк, какво означава да бъдеш изпълнен със Светия Дух? Да говориш езици ли?" Да бъдеш изпълнен със Светия Дух означава, да бъдеш изпълнен с любов към Христос, с посвещение на Христос, да бъдеш изпълнен с Божието слово. Това е желание да бъдеш покорен на Христос и да ходиш в Божиите поучения. Светия Дух разкри Библията пред теб и те доведе на тези срещи. Светия Дух работи в твоя живот. Светия Дух те изпълва с истината. Някой хора питат: "Как мога да бъда изпълнен със Светия Дух? Бих искал да бъда християнин на Духа и Божия Дух да изпълни моя живот. Бих искал Светия Дух да промени моят ум. Как мога да бъда изпълнен с Него?" Исус обеща дарбата на Светия Дух и ти можеш да бъдеш изпълнен със Светия Дух. Ти можеш да се промениш. В Деян. 1:8 се казва: "Но ще приемете сила, когато дойде върху вас Светия Дух." Ти можеш да получиш силата на Светия Дух. Ти питаш: "Как?" На кого щеше Христос да даде Светия Дух? Светия Дух ни изобличава дори и преди още да сме предали сърцето си на Исус. Той ни разкрива истината, когато отворим сърцето си за Исус. Но ако ти желаеш да бъдеш изпълнен със Светия Дух, чуй какво казва Бог: "Ако Ме любите, ще пазите Моите заповеди и Аз ще поискам от Отца и Той ще ви даде друг Утешител, за да пребъдва с вас до века - Духът на истината" (Йоан 14:15,16). Желаете ли да получите този Утешител? Колко от вас желаят това? Исус казва: "Ако Ме любите, ще пазите Моите заповеди и Аз ще ви изпратя друг Утешител." Така че, когато аз с любов спазвам Божиите заповеди, бивам изпълнен със Светия Дух. Всеки, който претендира, че е изпълнен със Светия Дух, но обръща гръб на заповедите, противоречи на Христовите думи. Изпълването със Светия Дух няма за цел да ни утвърди в неподчинението, нито пък да вършим неща, за които Бог казва, че не са редни. Библията казва в Деян. 5:32: "И ние сме свидетели Нему за тия неща, както е и Светия Дух, Когото Бог даде на ония, които Му се покоряват." Ако искам да бъда изпълнен със Светия Дух, трябва да се покорявам на Христос. Аз трябва да спазвам Неговите заповеди и да следвам Неговия закон. Аз трябва да го обичам достатъчно, за да върша Неговата воля. Някой хора ме питат: "Марк, какво да кажем за дарбата на езиците в Библията? Можеш ли да обобщиш онова, което Библията казва за езиците? Какво учи Библията по този въпрос?" Първо, когато дарбата на езиците бе дадена на Петдесятницата, всеки човек бил способен да разбира на своя собствен език според Деян. 2:6. Библията казва, че там имало партяни, мидяни и еламити. Според Откр. 14:6 евангелието трябва да достигне до всеки народ, люде, език и племе. Така че дарбата на езиците е в Деян. 2 глава била действителна дарба за говорене на чужди езици, за да може да се прогласи евангелието на тези, които иначе не биха го разбрали.  Второ, дарбата на езиците е способност да се говори език, за да може да се проповядва евангелието. Но някой хора питат: "Какво да кажем за 1 Коринтяни 14 глава?" Разбира се, можем да се върнем в Деян. 2 глава, където дарбата на езиците е действителна дарба за проповядване на евангелието. Но ако си съвременен християнин, не трябва ли и днес да имаш способност за говорене на чужди езици? Нека се придържаме към Библията и единствено към Библията. Точно това бих желал да направя, приятелю, а ти? Когато дарбата за говорене на езици била използвана неправилно в коринтската църква, настъпило объркване в църквата и апостол Павел пристига там. За това можем да прочетем в 1 Кор. 14 глава. Там се казва: "Предпочитам да изговоря пет думи с ума си, за да наставя и други, а не десет хиляди думи на непознат език" (1 Кор. 14:19). Така че апостол Павел поставя ударение върху разбирането. Той казва: "Бих предпочел да изговоря пет думи с ума си, отколкото 10 000 на непознат език. Апостол Павел дал на църквата в Коринт някои наставления. Ето какво казва той: "Езиците са белег не за вярващите, а за невярващите." Това четем в 1 Кор. 14:22. Обърнете внимание, колко важно е това нещо. Много съвременни християни ми казват: "Езиците са белег и ние използваме езиците в нашата църква". Но почакайте малко, апостол Павел казва, че езиците не са за вярващите, но за невярващите. Той казва, че те са белег не за тези, които вярват, а за тези, които не вярват. Защо езика е белег за невярващия? Защото когато Бог даде дарбата на езиците на един французин, който никога не е знаел арабски, за да може да проповядва евангелието, това е знак за човека, който говори арабски. Ако аз не знам чужд език и отида в страна, където няма никой, който да им говори за евангелието, но Бог ме надари да говоря техния език, това ще бъде белег за невярващите. И така, Библията казва, че говоренето на езици е белег не за тези, които вярват, а за тези, които не вярват. За тях това е белег, когато чуват евангелието да се говори на собствения им език. Това го казва не Марк Финли, а ап. Павел. Библията казва, че ако в църквата се използват езици, както в църквата в Коринт, да говорят по двама или най-много по трима човека по едно и също време. Това се казва в 1 Кор. 14:27. Днес е възможно стотици хора да говорят на различни езици едновременно, но Библията казва "не". Само по двама или по трима по едно и също време. Апостол Павел дава още една препоръка. Той казва, че трябва да има тълкувател. И така, ако има човек, който говори на чужд език, трябва да има някой, който да тълкува за тези, които не разбират този език. Най-напред Библията казва, че трябва да говорят по двама или по трима едновременно и след това добавя, че трябва да има тълкувател. 1 Кор. 14:27 се казва, че трябва един човек да тълкува. Това отнася ли се за харизматичните движения днес. Днес много от случаите едновременно говорят по много хора и няма никакъв тълкувател. И така ап. Павел казва: Първо, дарбата се отнася за реално съществуващи езици. "Бих предпочел да изговоря пет думи на познат език, отколкото десет хиляди на непознат." След това ап. Павел казва: "Ако използвате непознати езици в църквата, да говорят по двама или трима, но също да има и тълкувател." След това Павел казва да не се молят много хора заедно, но по един. След това той добавя, че човек трябва да контролира своите думи и постъпки. Той казва, че духовете на пророците се покоряват на самите пророци. Така че човек трябва да контролира своите думи и постъпки. Прочетете с мен 1 Кор. 14:33: "Защото Бог не е Бог на безредие, а на мир, както и поучаваме по всичките църкви на светиите." Бог не е автор на бъркотии. Приятелю, как можеш да получиш Светия Дух? Как можеш да бъдеш изпълнен с Него? Когато дойдеш при Исус, когато отвориш сърцето си за Него, когато сърцето ти обича Бог и желае да му каже "Да". Как да бъдем изпълнени със Светия Дух? Когато изпълним ума си с Неговото слово. Същия Дух, Който е вдъхновявал написването на Библията, ще вдъхновява и теб. Как да бъдем изпълнени със Светия Дух? Когато вземем решение да следваме Божията истина и да вършим Неговата воля. Приятелю, да обърнеш гръб на Божията истина и на Неговата воля и да водиш един живот на неподчинение означава да изгубиш благословението на Светия Дух. Чуйте, какво казва Библията в Пс. 51:11: "Да не ме отхвърлиш от присъствието Си, нито да отнемеш от мене Светия Си Дух." "О, Господи, искам моето сърце да бъде Твое, искам да ти кажа "Да". Господи, каквото и да поискаш от мен да направя, покажи ми го, разкрий ми го в Твоето слово." Вижте, какво казва Библията в Пс. 19:13: "Още и от гордост предпази слугата си, да не ме завладее. Тогава ще бъда непорочен и ще бъда чист от много престъпления". Какво означава това, да бъда предпазен от грехове, за които зная, че върша, но продължавам да ги върша? Опасно е да грешиш, когато знаеш, кое е право. Исус каза на жената хваната в прелюбодейство: "Аз ти прощавам", но той добави: "Прекрати тази връзка и не съгрешавай повече." Защото Той знаеше, че ако тя подхранва тази връзка, ще загуби своята душа. Тази вечер, който и да си ти, млад или стар, Бог ти казва: "Аз желая да ти простя, но ела, изповядай се, покай се. Не продължавай да вършиш неща, за които знаеш, че не са правилни." Бог казва: "Аз ще ти простя. Моята милост е тук." Исус казва: "Моят Дух ще те освободи от вината и осъждението." Но Исус ти казва: "Ела при Мен, кажи "Да" и не ми обръщай гръб, защото непрестанното съгрешаване закоравява сърцето и отдалечава живота от Христос." Умът не желае да отговаря повече на Божиите призиви. Непростимият грях се извършва, когато човек непрестанно казва "Не" на Бога. Мисля си за Саул - царя на Израил. Той бе помазан, за да бъде цар, но се отдалечи от Бога и обърна гръб на пророците. Пророк Самуил дойде при Саул и отправи призив към него. Библията описва тази сцена в 1 Царе 15:22: "И рече Самуил: "Всеизгарянията и жертвите угодни ли са тъй Господу, както слушането Господния глас? Ето послушанието е по-приемливо от жертвата и покорността от тлъстината на овни."" Саул каза "Не" на Бога. Самуил му каза: "Сауле, Бог желае ти да бъдеш покорен. Бог желае да признаеш греховете си, да скъсаш със миналото." В 1 Царе 16:14 се казва: "А Господния Дух беше се оттеглил от Саула и зъл дух от Господа го смущаваше." Духът беше се оттеглил от Саул. Саул продължи да върши неща, за които знаеше, че са грешни и Духът го напусна. И Саул влезе в пещерата на вещицата от Ендор и тя го посъветва да влезе в бой, но той загуби битката и Саул се самоуби, като падна на меча си. В тази същата вечер той трябваше да се покае за греховете си. Той трябваше да отвори сърцето си за Бога и да каже "Да", но Саул послуша съвета на вещицата и падна върху меча си. Израил можеше да победи в тази битка, ако Саул бе потърсил Бога, а не вещицата от Ендор. Ти можеш да бъдеш победител вместо победен. Твоите грехове могат да бъдат простени, животът ти може да бъде променен. Христос протяга ръце към теб. Той желае да те освободи от вината и от страха. Той те потупва по рамото. Не казвай "Не" на Исус. Не спущай щорите. Тази вечер Исус ти казва: "Има ли нещо в твоя живот, което ти подхранваш, към което си се прилепил; нещо, което държиш здраво, нещо в твоя живот, от което не желаеш да се откажеш, което не желаеш да изоставиш?" Има ли нещо, за което си струва да загубиш небето, приятелю? Вечността е много дълго време. Защо се придържаш към този грях, към този навик? Защо подхранваш тази връзка? Защо затваряш прозореца на своя ум и изгонваш светлината от там? Защо не отвориш сърцето си за Исус тази вечер? Ръцете му са широко отворени за теб. Той желае да ти прости. Светия Му Дух ще влезе в теб и ще те промени. Ти можеш да бъдеш друг човек. Животът ти може да бъде преобразен. Би ли желал да кажеш тази вечер: "Господи, очисти ме от всичките ми грехове, отнеми ги Господи, направи ги по-бели от сняг. Господи, аз се отдалечих от Тебе, съгреших Ти. Господи, сърцето ми не е примирено с Теб. Господи, аз не желая да се отдалечавам. Не желая да напусна светлината, за да вървя към мрака. Господи, чувствам, как Ти ме потупваш по рамото тази вечер." Ти може би никога не си отдавал сърцето си на Исус. Тази вечер е времето, за да го направиш. Не казвай "Не" на Исус. Кажи му "Да". В живота ти може би има някакъв грях, кажи: "Господи, отказвам се от него." По време на тези срещи може би Бог ти е открил някаква истина и в теб има борба. Ти си казваш: "Трябва ли или не трябва." Отвори сърцето си за Светия Дух и позволи Му да ти открие библейските истини. Ти желаеш да бъдеш изпълнен със Светия Дух, приятелю. Това означава да кажеш на Исус: "Господи, ще извървя пътя с теб. Желая да ти се покорявам, Господи Исусе. Желая да Те следвам." Би ли желал да сведеш глава тази вечер, докато Дженифър пее "По-бял от сняг". Сега навсякъде в Щатите и Канада нашите разпоредители ще раздадат картончета. Бих искал всеки от вас да вземе по едно, защото това е нашето последно картонче. Това е едно специално картонче, което те прави способен да кажеш "Да" на Исус. Моля, разпоредителите да раздадат бързо картончетата навсякъде. Където и да се намираш ти - на изток, на запад, север или юг, вземи своето картонче. Бог говори на теб тази вечер. Когато попълниш това картонче, ти казваш на Исус: "Да, Господи, аз ще Те следвам, аз ще Ти служа". Бих искал заедно да прочетем картончето. Светия Дух докосва сърцата, докосва живота на много хора. Ти може да си казвал "Не" на Исус, но сега му кажи "Да". Ти може би си се отдалечил от Христос, но сега върни се при Него. Ти може да си поддържал някоя връзка, която да не е в хармонията с Божията воля, но върни се при Бог тази вечер. Нека да прочетем заедно картончето. “Моля ви да се молете за мен и за моето семейство.” Ако искаш да кажеш това на Исус, попълни първото квадратче. Ако се нуждаеш от химикал, вдигни си ръката. Моля, разпоредителите да раздадат химикали. Виждам, че много от хората в тази зала се нуждаят от химикали. Ти казваш: "Бих искал Светия Дух да докосне моето семейство, бих искал да го обвини в грях. Бих искал Светия Дух да доведе моето семейство до познание на истината." Попълни първото квадратче. Второ квадратче: “Бих искал да вървя по-близо до Христос." Ако желаеш това, попълни второто квадратче. Трето квадратче: "Аз бях се отдалечил от Христос, но тази вечер аз се връщам при Него." Ти казваш: "Аз вървях в тъмнина, но Бог докосна моето сърце, Бог ме потупа по рамото и аз се връщам, връщам се обратно." Попълни третото квадратче. Това може би означава, че трябва да се кръстиш отново. Последно квадратче: "Желая да предам живота си на Исус и искам да бъда кръстен." Тази вечер може би е твоята вечер. Ти казваш: "Бог ме е довел за това на тези срещи и аз искам да вляза във водата така, както стотици други са направили това. Бих искал да бъда кръстен." Попълни картончето сега. След като го попълниш, подай го по редиците, но преди това ще се помолим заедно. Нека точно сега Исус да докосне твоето сърце. Нека Исус да докосне твоя живот. Сега, когато ти попълваш това картонче, може би чувстваш, че вземаш най-важното решение в своя живот. Нека да се помолим: "Татко небесен, благодаря Ти за Исус, благодаря Ти за Неговата любов, благодаря Ти, че можем да живеем за Теб и когато вземаме тези решения, изпълни ни със Своята благодат и сила и ни води от тук към Божието царство. В името на Христа. Амин."



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vandela007 - Прекрасна
19.07.2017 22:26
Проповед на посветения на Бога Марк Финли.
цитирай
2. krumbelosvet - Толкова дълъг постинг
01.04 10:46
А Исус е казал кратко, че всеки грях ще се прости, само който ПОХУЛИ СВЕТИЯ ДУХ, за него няма прошке навеки. А що е "Свети Дух", е тема спорна между католици и православни.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: antoninus
Категория: История
Прочетен: 799177
Постинги: 231
Коментари: 505
Гласове: 832
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930