Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.11.2019 16:25 - Моята молитва по примера на Господнята молитва
Автор: antoninus Категория: История   
Прочетен: 910 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 02.11.2019 16:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
В Матей 6 лава, 9-13 стих Исус ни дава пример как да се молим: "А вие се молете така да дойде Твоето царство; да бъде Твоята воля, както на небето така и на земята; Дай ни днес ежедневния хляб; и прости ни дълговете, както и ние простихме на нашите длъжници; и не ни въвеждай в изкушение, но избави ни от лукавия, [защото царството е Твое, и силата и славата, до вековете. Амин].
Господнята молитва е дадена и в Лука 11 глава от 2-4 стих: А Той им каза: Когато се молите, думайте: Отче [наш, Който си на небесата], да се свети Твоето име; да дойде Твоето царство, [да бъде Твоята воля, както на небето, така и земята] давай ни всеки ден ежедневния ни хляб; и прости греховете ни, защото и сами ние прощаваме на всеки наш длъжник; и не въвеждай ни в изкушение, [но избави ни от лукавия].

Говорих преди време година с един приятел и той ми сподели как той използва молитвата, дадена на Исус в Матей 6 глава за неговата молитва. Сподели, че следва да се отделя поне:
5 мин. за четене на Библията;
5 мин за размисъл върху прочетеното;
5 минути за самата молитва
Прави се минимум веднъж дневно. Разбира се, може да се прочете и някоя друга християнска книга и да ни вдъхнови върху прочетеното за нашата молитва, но тук ще разгледам неговите съвети (имам и неща, които впоследствие съм прочел някъде и съм ги добавил).

Нека да разгледаме детайлно какво включва Господнята молитва:
1. Прослава (и благодарност).
Матей 6:9,10 Отче наш, Който си на небесата, да се свети Твоето име! да дойде Твоето царство; да бъде Твоята воля, както на небето така и на земята
В своята молитва Исус започва с прослава на Бог и ни е казал да започваме с това.
Можем да го славим за:
- това, че ни обича;
- че се е пожертвал за нас;
- че е праведен и свят и т.н.
Също така му благодарим за: - това че сме живи и здрави, - че съм се събудил и ме е вдигнал от леглото, - че семейството ми е добре; - че ни е дал възможност да разберем Библията; - за това, което съм прочел в Библията и Му се покланям за това; - за това, че мога да обичам ближните си с Неговата Любов; - за това, че силата на греха няма власт над мен (Римляни 8:13, Галатяни 5:16); - че мога да кажа заедно с псалмиста „Любя те, Господи, сило моя“ (Псалми 18:1); - за това, че вярата ми е увеличена след като съм прочел този текст, - че съм получил Божествената ти любов, тъй както Словото казава: „Божията любов е изляна в сърцата ни чрез дадения нам Свети Дух (Римляни 5:5, Ефесяни 3:17), - за друго. Благодаря Му за всичко това и Му се прекланям, хваля Го (за Неговия характер, за това, че ни е създал и спасил, за  и т.н.). Може да Му кажем какво значи Той за мен. Тази част е за засилване на вярата, защото без вяра не можем да вършим Божията воля (не я разбираме и не можем да я вършим, като не я разбираме). Нямаме и сила да я вършим.

2. Анализ и искане
Матей 6:11 Дай ни днес ежедневния хляб;
След това Исус казва: Дай ни днес ежедневния хляб. Това са нашите духовни нужди. Всеки знае в каква позиция е спрямо Бога, за своето вътрешно духовно състояние, за това какъв е неговия християнски живот. Знам Божиите изисквания на този етап и анализирам дали ги извършвам, как съм живял, в какво съм успял и изпитвам себе си. Анализирам какви са нуждите и ги преставям на Бог. Изпитвам себе си и ако имам някакви нужди и борби в този ден моля Бог да ми даде сила. След това включвам хората, за които се моля, като не казвам просто „Боже, благослови ги“, а мисля върху техните нужди, които Бог ми е показал, че имат (духовни, материални, житейски проблеми). Рамишлявам върху всеки конкретен човек, за когото се моля и питам Бог какво да правя за него. Това е истинска застъпническа молитва, не просто да помолим Бог за някого, а питаме Бог какво да направим за този човек. Бог чрез нас ще започне да помага на този човек в конкретни неща, а не абстрактно, за неща, за които ще бъдем квалифицирани (ако нямаме квалификация Той ще ни квалифицира), ако сме хората, които трябва да помогнем. Моля се за семейството и за един, двама или трима души извън семейството. Моля се да ми помогне да бъда свидетел за Исус в слово и дело (Деяния 1:8).

3. Молба за прошка
Матей 6:3 и прости ни дълговете, както и ние простихме на нашите длъжници
Лука 10:4 и прости греховете ни, защото и сами ние прощаваме на всеки наш длъжник
Когато изложа моите духовни нужди и духовните нужди на хората, за които се моля, следва покаяние, защото Исус казва: „Прости ни дълговете (греховете)“. Изпитвам себе си дали съм праведен пред Бог, дали правя всичко, което Той иска от мен и го питам: Боже, кажи ми какво искаш да направя в личния си християнски живот? Съобразявам ли се с всички неща в Закона, които знам? Бог ще ми покаже в рамките на няколко дни в кои неща съгрещавам и не мога да изпълня изискванията на Закона. Като го покаже, ако това е навик, с който ми е трудно да се оправя, просто трябва да продължа борбата и се моля специално Бог да ми даде сила. Понякога някои навици ни карат да съгрешим по инерция, от бързане, поради разсеяност, поради мързел, по различни причини съгрешаваме и когато се молим на обяд си правим ретроспекция от сутринта до обяд на тези слабости, които имам, как съм бил в срещите в живота. Ако си спомня, че съм съгрешил, се покайвам („Боже, прости ми, че извърших това и това. В името на Исус, Амин.“). Така разглеждам всяка една област, всеки един момент. Правя си ретроспекция на мислите, които са ми минали през главата. Това отнема малко повече време, докато стане навик, след това за няколко минути успявам да си превъртя в главата какво съм правил. Това са основни неща. Обикновено съгрешаваме в неща, които знаем и помним. Ако Светия Дух те изобличава за нещо, Той ще ти го напомни няколко пъти, докато го запомниш, ако това е грях или грешка. Защото грешката е грях, но с по-малки последици. Грехът е видим за останалите и той няма как да не се забележи, а грешката може да не бъде видяна, но и тя трябва да бъде победена. Когато по обяд спра и започна да се моля и да изпитвам живота си пред Бог за греховете си, Той ми ги показва и аз се покайвам в името на Исус. Вечер също се покайвам (покаянието е сутрин, обед и вечер). То е неотменима част от всяко време за молитва. Когато се покая вече съм чист пред Бога, защото Той ме е очистил заради Исус. Всичко ми е простено – за всичко извършено до този момент. Завършвам като моля Бог, ако има нещо, с което съм съгршил, Бог да ми прости. Моля се да осъзнавам своята греховност и Божията святост по-добре.

4. Да ни пази от дявола
Матей 6:12 не ни въвеждай в изкушение, но избави ни от лукавия,
Моля Бог да ме пази от дявола и от изкушенията му. Посвещаваме се на Бог за деня, моля се за водителството на Светия Дух (Исус е казал: И тъй, ако вие, които сте зли, знаете да давате блага на чадата си, колко повече Небесният Отец ще даде Светият Дух на онези, които искат от Него (Лука 11:13). Ти си казал, че ще дадеш Светият Дух на онези, които вярват в теб (Йоан 7:38-39), които ти се подчиняват (Деяния 5:32), които се изпълват с Духс (Ефесяни 5:18) и ходят в Духа (Галатяни). Това е за което те моля искрено, Татко – да ми дадеш Светия Си Дух (1 Йоан 5:15). Моля се Бог да ми помогне желая да правя това, което Му е угодно, за себепредаване. Моля се за по-близка връзка с Исус, да имаме нарастващо желание за Исус и скорошното му завръщане, както и за повторно обединяване с Него в Божието царство, да Го обичаме с цялото си сърце, да ни научи да му служим с радост, а не по задължение, да Го търсим с цяло сърце, ум, душа и енергия. Моля се за послушно сърце, както Бог е казал (Дай ми сърцето си“ - Притчи 23:26): Боже, вземи сърцето ми, защото не мога да ти го предам. То е твоя собственост. Пази го чисто, защото аз не мога да го опазя чисто вместо теб. Спаси ме въпреки самия мен, въпреки слабото нехристоподобно „Аз“. Оформи ме, извай ме, издигни ме в чиста и свята атмосфера, където пълноводният поток на любовта Ти, може да тече в душата ми. Моля се за повторното ни обединяване с Него в Божието царство. Да ни даде желание да четем Божието Слово и да се учим от него, както и желание да бъдем готови да се включим в делото по спасяване на изгубените и да кажем правилните думи когато благовестваме. Моля се да ни пази от греха и от света, от падналите ангели, от изкушенията и от старото покварено естество (1 Йоан 5:18).

5. Хваление и благодарност
Матей 6:13 царството е Твое, и силата и славата, до вековете.
Ако Св. Дух ме е вдъхновил да благодаря за друго, завършваме молитвата с хваление и благодарност. Моля  Бог за тези нужди, които Той ми е дал. Той ги дава, докато се моля за тях. Марк 11:24 Всичко, каквото поискате в молитва, вярвайте, че сте го получили, и ще ви се сбъдне.
Славя Го за това, че чува молитвата ми.


Тагове:   молитва,   библия,   христос,   исус,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: antoninus
Категория: История
Прочетен: 799169
Постинги: 231
Коментари: 505
Гласове: 832
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930