Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.03.2012 15:19 - 100 Библейски факта относно съботата*
Автор: antoninus Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4782 Коментари: 1 Гласове:
2

Последна промяна: 14.11.2020 11:13


Лука 16:31. Ако не слушат Мойсей и пророците, то и от мъртвите да възкръсне някой, пак няма да се убедят.

Божието слово не казва кога е започнал бунтът на Луцифер в Небето и по какъв начин той е подвел 1/3 от ангелите. Но със сигурност ги е подстрекавал да искат да живеят без закони, защото в противен случай те не биха се противопоставили на Божествения ред. Но ако за случилото се преди Сътворяването на земята няма достатъчно данни, то за времето след появата на човека има изобилни сведения. Това, което е вършил Измамникът,  е било да вкарва винаги  човека  в грях, но последната му измама ще бъде в нещо невинно – “най-малката” заповед (както повечето християни смятат). За мнозинството от наричащите се с Христовото име съботата е “еврейска”, "отпаднала” и “заменена” с неделята. Сатана внушава, че неделята е в чест на Христовото възкресение и сега мнозинството вярва в промяната на Божията заповед. Но точно “най-малката” заповед е тази, която ще определи кой на кого служи.

 Защо следва да пазим Господния ден? Какъв е смисълът на пазенето на такъв ден? Кой го е въвел? Кога е бил въведен, и за кого? Кой ден е истинската събота /ден за почивка shabbath/? Много вярващи спазват като Господен ден първия ден от седмицата или неделя. Какво ни е казано в Библията за това? Към момента съществуват над 500 деноминации в света, които пазят седмия ден, СЪБОТА като Господен ден. Какво основа намират в Писанието за това? Ето факти за двата дни, които са ясно изложени в Божието Слово.

1. След като работи през първите шест дни от седмицата, в създаването на тази земя, Великият Бог си почина на седмия ден.  Битие 2:1-3.

2. Затова Той запечатва този ден като почивен ден на Бог, или Събота, като съботния ден означава почивен ден /shabbath/. За да онагледим: Когато човек е роден в определен ден, този ден става негов рожден ден. Така че, когато Бог си почина след седмия ден, този ден се превръща в негов почивен, специален ден.

3. Следователно седмият ден трябва винаги да бъде Божият почивен ден. Както не можете да промените своя рожден ден от деня, в който сте родени, на който и да е друг ден, така и не можете да променяте Божия почивен ден в ден, през който Той не си е почивал. Следователно седмият ден /събота/ е все още почивният ден на Бог.

4. Творецът  лично е благословил седмия ден - Битие 2:3.

5. Той лично освети седмия ден - Изход 20:11.

6.Той лично направи съботния ден почивен в Едемската градина - Битие 2:1-3.

7. Тя (Съботата) беше установена преди грехопадението; тя не е символ, понеже символите не бяха представени преди грехопадението а в последствие(след грехопадението).

8. Исус казва, че тя е създадена за ЧОВЕКА - Марк 2:27, в смисъл – за цялата човешка раса, като думата човек включва всички хора (евреи и езичници).

9. Тя е паметник на Сътворението - Изход 20:11 ;  31:17. Всеки път, когато почиваме на седмия ден, Събота, както Бог си почина при Сътворението, ние празнуваме това велико събитие.

10. Тя бе дадена на Адам, основоположника на човешката раса - Марк2:27; Битие 2:1-3.

11. Оттук чрез него, като наш родоначалник, Събота е дадена на всички народи - Деяния 17:26.

12. Това не е "еврейска традиция”, защото тя беше установена 2 300 години преди появата на който и да било евреин.

13. Библията никога не я нарича еврейската събота, но винаги Събота на Господа, твоя Бог. Хората трябва да бъдат внимателни, как те заклеймяват светия ден на почивка на тения Бог.

14. Очевидно отнасяне е направено за съботата и седемдневната седмица от всички, чрез предпотопният период - Бит. 2:1-3; 8:10-12; 29:27, 28

15. Това е част от Божия закон преди Синай  - Изход 16:4,  27-29.

16. Бог го постави в сърцето на Неговия Морален закон  - Изход 20:1-17. Защо я поставете там, ако не беше вечна, както и което и да е от другите девет предписания, които всички признават, че са вечни?

17. Седмия ден съботата е нареден от гласа на живия Бог-Втор. 4:12, 13.

18. Той написа тази заповед със собственият Си пръст - Изход 31:18.

19. Гравирайки я върху  траен камък, Бог посочва нетленната природа на Закона - Втор. 5:22.

20. Тя е свято запазена в ковчега в Светая Светих - Втор. 10:1-5.

21. Бог забранява да работи в събота, дори и за най-неотложни неща като сеитба и жътва - Изход 34:21.

22. Бог заплашва с унищожение израилтяните в пустинята, защото те оскверниха съботата - Езек. 20:12, 13; 16.

23. Това е знакът на истинския Бог, с което иска да Го разграничаваме от всички останали лъжливи богове - Езекиил 20:20.

24. Бог обеща, че Ерусалим трябва да остане до века, ако евреите пазят съботата Му - Ер. 17:24, 25.

25. Той ги прати във вавилонски плен, заради оскверняване на Съботата - Неемия 13:18.

26. Той предупреждава, че ще унищожи Ерусалим за непослушанието на жителите му да почитат Събота - Еремия 17:27.

27. Бог е обявил специални благословия на всички неевреи, които пазят Съботата - Исая 56:6, 7.

28. Това е в пророчеството, което се отнася изцяло за християнската евангелска епоха - Виж Исая 56 гл.

29. Бог е обещал да благослови всички, които пазят съботата - Исая 56:2.

30. Господ изисква от нас да наречем събота "почетен" ден -  Исая 58:13. Всеки, който го нарича Стар и еврейски Sabbath, "робско иго" и др. следва да внимава.

31. След като истината за святото спазване на съботата е потъпкана "много поколения", ще бъде възстановена в последните дни - Исая 58:12,13.

32. Всички пророци са спазвали седмият ден, Събота.

33. Когато дойде Божият Син, Той спазва седмия ден през целия си живот - Лука 4:16; Йоан15:10.  По този начин Той последва примера на Своя Отец при Сътворението. Не трябва ли и ние да следваме примера на Бог-Отец и Бог-Син?

34. Седмият ден е ден на Господ -Откр. 1:10; Марк 2:28; Исая 58:13; Изход 20:10.

35. Исус е господар на Съботата - Марк 2:28. 

36. Той защитава съботата като милостива институция, предназначена за доброто доброто на човек - Марк 2:23-28.

37. Вместо да премахне съботата, Исус внимателно поучаваше как трябва да се спазва -  Матей 13:1-13. 

38. Той учеше учениците Си, че те трябва да правят нищо през съботния ден, освен онова, което е добро Матей 12:12.

39. Той поръча на Неговите апостоли, че съботата трябва да се спазва набожно четиридесет години след Неговото възкресение - Матей 24:20.

40. Набожните жени, които са с Исус, внимателно спазваха седмия ден след смъртта му - Лука 23:56.

41. Тридесет години след възкресението на Христос, Светият Дух "изрично го нарича "съботния ден" - Деяния 13:14.

42. Павел, апостолът на езичниците, нарича Събота "Господния ден" през 45 г. след новата ера Деяния 13:27. Дали Павел не е знаел кой е Господният ден? Или ние следва да вярваме на съвременните учители, които твърдят, че Господният ден е пренесен в неделя при възкресението на Христос?

43. Лука, вдъхновеният християнски историк, писал около 62 след Хр., нарича Съботата Господен ден Деяния 13:44.

44. Повярвалите езичници също искат да им се проповядва словото в Събота.

45. В големия християнски събор през 49 г. в присъствиетона апостолите и хиляди ученици, Яков назовава конкретно съботата Съботен /shabbath/ ден.

46. Било е прието да се провеждат молитвени събрания през този ден - Деяния 16:13.

47. Павел чете писаниятана публични заседанияна този ден - Деяния 17:2, 3

49. Самата книга Деяния дава сведение на проведените от него 84 заседания през този ден - 18:04 11). Деяния 13:14, 44;  16:13; 17:2; 18:4-11. 

50. Никога не е имало каквито и да е спорове между християните и евреите за съботния ден. Това е доказателство, че християните все още са спазвали същия ден, както и евреите (със сигурност еврейските историци нямаше да пропуснат да отбележат погазване на някоя от  Десетте Божии заповеди ).

51. Във всичките обвинения срещу Павел, никога е бил обвиняван от евреите в неспазване на съботния ден. Ако не я беше спазвал, дали евреите шяха да пропуснат да го отбележат?

52.  Самият Павел изрично заявява, че е спазил закона. "Нито против юдейския закон, нито против храма, нито против Кесаря съм извършил някакво престъпление." Деяния 25:8. Как е възможно да твърди, че спазва юдейският закон, ако той не пази съботата?

53. Съботата се споменавав Новия завет, петдесет и девет пъти, и винаги с уважение, носеща същата титла, както и в Стария Завет "shabbath."

54. Нито Исус, нито апостолите правят и най-лек намек в Новия Завет, че съботата като Господен ден е премахната, променена, или нещо подобно. Напр. за обрязването (което не е част от Десетте заповеди) се споменава няколко пъти в Новия Завет.

55. Бог никога не е давал разрешение за който и да е човек да работи в събота. Ако ти, читателю, не я спазваш, то по чий авторитет използваш седмия ден за вършене на ежедневна работа?

56. Никой християнин в Новия завет, нито преди, нито след възкресението, някога е вършил каквато и да е ежедневна работа през седмия ден. Ще съм благодарен, ако посочите някакво изключение в Библията. Защо трябва съвременните християни да постъпват по различен начин от християните в Библията?

57. Няма данни, че Бог някога е отстранил Неговото благословение или освещение от седмия ден.

58. Тъй като съботатае била спазвана в Едем преди грехопадането, тя ще се спазва вечно и в Новата земя, след въъзстановяването й - Исая 66:22, 23.

59. Седмия ден - съботата - е била важна част от Божия закон, тъй като тя идва от Неговата уста, и е написана от Неговият пръст върху камък на Синай (Изход 20:2-17 ). Когато Исус започна Неговото дело, Той изрично заяви, че Той не е дошъл да разрушава закона."Да не мислите, че съм дошъл да разруша закона или пророците." Матей 5:17.

60. Исус остро осъди фарисеите като лицемери, за това, че се преструват, че обичат Бог, докато в същото време правят невалиднa една от Десетте Божи заповеди чрез техните традиции. Спазването на неделята е също само една човешка традиция. 

 

Четиридесет Библейски факти, свързани с първия ден на

седмицата

61. Първото нещо, което е записано в Библията е работата, извършена в неделя, на първия ден от седмицата - Битие 1:1-5. Самият Творец направи това. Ако Бог е направил земята в неделя, може ли да е грешно ние да работим в неделя?

62. Бог заповядва на хората да работят на първия ден от седмицата - Изход 20:8-11. Погрешно ли е да се подчиняваме на Бог?

63. Нито един от патриарсите не е спазвал неделята като Господен ден.

64. Нито едно от светите пророци не е спазвал неделята като Господен ден.

65.  С изричнотонареждане на Бог, неговите свети хора използваха първия ден от седмицата, като общ работен ден най-малко в продължение на 4 000 години.

66. Сам Бог нарича неделята "работен" ден  Езекиил 46:1.

67. Бог не си е почивална него.

68. Той никога не е благославял неделя (нито в Стария, нито в Новият завет).

69. Христос никога не си е почивал в този ден.

70. Исус е бил дърводелец - Марк6:3, и е работил, докато Той навърши трийсет години. Той пазел съботата и работел шест дни в седмицата, нещо, което всички признават. Като дърводелец Той е работил усилено и в неделя.

71. По същото време апостолите са работили в неделя.

72. Апостолите никога не почиваха в неделя.

73. Христос никога не я е благословял като Господен ден

74. Тя никога не е бил благословена от която и да е божествена власт.

75. Този ден никога не е бил осветен;

76. Няма заповед, въведена някога за прилагането му, следователно не е престъпление, да работиш в неделя "гдето няма закон, там няма и нарушаване на закона."  Рим. 4:15; Също и 1 Йоаново 3:4.

77. Никъде Новият завет не забранява да се работи в неделя.

78. Никакво наказание не е дадено за нарушаването му

79. Никакво благословение не е обещано за спазването му.

80. Никакъв регламентне е даден как тя трябва да се спазва. Не би ли трябвало, ако Господ беше пожелал да спазваме неделя като Господен ден, да ни даде насока как да го спазваме?

81. Никога и никъде не е наречена ден за почивка за християните /shabbath/

82. Никъде неделя не е наречена почивен ден /shabbath/.

83. Тя никога не е наречана Господен ден.

84. Никога не е наречена и ден за почивка.

85. Никаква свещена титла не й е давана. Тогава какво й е свещеното?

86. Тя е наричана просто "първия ден от седмицата."

87. Исус, никога не я споменапо никакъв начин, доколкото свидетелства Светото Писание.

88. Думата неделя не се среща никъде в Библията.

89. Нито Бог, Христос, или някой подтикнат от Светия Дух мъж е казал и една дума в полза на неделята като свят ден.

90. Първият ден от седмицата се споменава само осем пъти във целия Нов Завет - Матей28:1; Марк 16:2,  16:9; Лука 24:1; Йоан 20:1;  20:19; Деяния 20:7;  1 Коринтяни 16:2.

 91. Шест от тези текстове се отнасят за един и същи ден който е първият ден от седмицата (първият след съботата-неделя)

92. Павел наставлява светиите да гледат светските си задължения в неделя 1 Коринтяни 16:2.

93. В целия Нов Завет ние имаме сведение само на една религиозна среща, проведена при този ден, и дори това е една нощна среща - Деяния 20:5-12.

94. Няма и намек, че е провеждана някаква среща преди или след това в неделя.

95. Християните не са имали обичай да се срещат на този ден.

96. Не е имало изискване за разчупването на хляба в този ден.

97. Това се случва само веднъж в цялата Библия - Деяния 20:7.

98. Това бе направено в нощта след полунощ - Деяния 20:7-11. Исус го е празнувал в четвъртък вечер - Лука 22 гл.,  а учениците понякога всеки ден - Деяния 2:42-46.

99.  Никъде Библията не се казва, че в първия ден от седмицата се чества възкресението на Христос. Това е човешка традиция, което противоречи на Божия закон - Матей 15:1-9. Кръщението отбелязва погребението и възкресението в Исус - Римляни 6:3-5.

100.  И накрая, Новият Завет е напълно безмълвен  по отношениена всяка промяна на съботния ден или всякакво осветяване на първия ден.

* Препечатано от публикация на Review and Herald Publishing Association /1885 г./

*  *  *  *  *  *  *

image

Измамата: Промяна "в чест" на Христовото възкресение

В своята безпомощност Сатана винаги се е опитвал да скрие истината. Неговите служители са изгаряли Библиите; пращали са на кладата тези, които проповядват Божието слово; измисляли са човешки причини за замяната на съботата с неделя. През вековете милиони и милиони вярващи са изгубили живота си, но са останали верни на своя Спасител. С течение на времето, обаче, Сатана е успял да внуши на човечеството, че неделята е денят за почивка и именно този ден е благословен.  Представяни са в сякакви причини , за да се докаже това: съботата била еврейска; Исус нарушавал съботата; законът бил прикован; съботата била в Стария завет; сега не било нужно освещаването на седмия ден, защото вече имаме духовна почивка; Исус е възкръснал в неделя и вече съботата не е валидна; мнозинството от света почива в неделя, значи това е почивният ден и т.н. И ако през вековете хората са били заблуждавани и в незнанието си са следвали измислици и традиции, то в бъдещето никой няма да има оправдание, защото Бог ще даде светлина на всеки човек относно Божиите заповеди. Последната голяма измама на Сатана обаче  също предстои.




Гласувай:
2



1. antoninus - Първият ден от седмицата (неделя) в Библията
03.03.2012 15:24
Християните като цяло са единодушни, че Божията събота в Стария завет е седмият ден от седмицата, както ясно е заявено в Библията (Битие 2:1-3; Изход 20:8-11). Въпреки това повечето християни вярват, че Бог е прехвърлил святостта на съботата върху неделята и след възкресението на Христос християните трябва да извършват своето поклонение в неделя, първия ден от седмицата. Ако наистина е така, нима няма да има някакво свидетелство в Новия завет? Със сигурност Бог би ни информирал за тази важна промяна. Нека да разгледаме всички текстове в Новия завет, в които се споменава първият ден от седмицата. Текстовете са общо осем.

Някои казват: „Има ли въобще някакво значение? Не е ли по-важно да се покланяме на Бога, без значение в кой ден го правим?” Това щеше да звучи логично, ако Бог не бе заявил нещо съвсем различно и ако не бе отделил, осветил и благословил един определен ден (виж Битие 2:1-3; изход 20:8-11).

Исус казва: „Ако Ме обичате, ще пазите Моите заповеди” (Йоан 14:15). Значи не става въпрос за превръщането на един ден в по-важен от друг? Тук става въпрос за лоялност и любов.

http://maranatha.blog.bg/drugi/2010/09/11/bibliiata-e-pylna-s-iznenadi.604160
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: antoninus
Категория: История
Прочетен: 799491
Постинги: 231
Коментари: 505
Гласове: 832
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930