Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.12.2012 21:39 - Архангел Михаил - другото име на Исус Христос
Автор: antoninus Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5461 Коментари: 3 Гласове:
4

Последна промяна: 23.12.2012 22:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Кои библейски доказателства подкрепят учението, че Михаил е едно от имената на Исус?

В Библията името Михаил е употребено 5 пъти за обозначаване на едно небесно същество (Данаил. 10:13, 21; 12:1; Юда 9; Откровение 12:7). Никъде то не е изрично отъждествено с Исус, но след внимателно сравнение между ролята на Михаил и тази на Исус, някои християнски автори смятат, че Михаил е Исус. При тези сравнения се откриват не само прилики, но и разлики като и двете трябва да бъдат взети предвид. Ще започнем с пасажите, в който се споменава името Михаил, а след това ще разширим изследването си, включвайки пасажи принципно свързани с неговата личност и опитност.

1. Изглежда, сякаш той е ангел. Михаил е споменат като "един от главните князе" (Даниил 10:13), "Вашият княз" (ст. 21), "Великият княз" (Даниил 11:1), "Архангел" (Юда 9). "Архангел" означава, че той е княз на ангелите, като това предполага, че Михаил не може да бъде още едно от имената на Исус, защото Той е божество, а ангелите са сътворени същества.
Част от проблема се състои в това, че е прието съществителното "Ангел" да се използва за означаването на сътворено същество, докато в Билията "Ангел" (вестител) означава определена функция. С други думи, ангелът е едно същество, изпълняващо функцията на Божии вестител. В повечето случаи това са сътворени същества, но има и изключение.
В Стария завет има няколко текста, в които се говори за "Ангела (вестителя) на Господа", в които Той е равнозначен на самия Бог (Изход 3:2,4, Съдии 6:12,14). В тези текстове не вестителя се идентифицира с този, който го е изпратил като негов представител, но вместо това този, който изпраща функционира в същото време и като вестител. Много християни считат "Ангела Господен" за предвъплътения Исус (същността на Исус преди въплъщението Му като човек). Тази Христологична (направление в теологията изследващо Христос) позиция изглежда е библейски основателна.

2. Той е водач на ангелите.
Изразът "един от главните князе" (Даниил 10:13) може да създаде впечатлението, че той е един сред множество князе. Но според Откровение 12:7 Михаил е върховният лидер на небесните ангели или "Великият Княз". Когато това е необходимо Той лично подпомага ангелите в изпълнението на поставените им задачи (Даниил 10:13), но ангелските множества са изцяло под негово управление (Откровение 12:7). Той е наистина "Арахангел" (Юда 9). Тази титла е спомената и на друго място в Библията: 1 Солунци 4:16 в контекста на Второто пришествие на Христос. Той се завръща "При глас на архангел" (английският превод е "С глас на Арахангел," съпроводен с глас на Арахангел), което предполага най-вероятно, че Михаил е още едно от имената на Исус Христос.

3. Той защитава божиите люде.
Михаил е описан като Князът на Израил (Даниил 10:21) един, който закриля Израил (Даниил 12:1). Тази защита е описана с военни термини и обрисува княза като войн. В същност във всички пасажи, където Михаил е споменат, това е във връзка с конфликт между Божия народ и враговете му и Михаил присъства, за да ги защитава или за да воюва на страната на Божия народ. Защитата може също да приема формата на съд, в който Михаил стои, защитава и освобождава Божия народ. (пак там) Това са функциите на Христос в Новия завет и това потвърждава предположението, че Михаил и Исус са една и съща личност, включена във властта над небесното и земното царство.

4. Той е княз на небесните множества. В Даниил 8:10 се споменава едно небесно същество, което изпълнява ежедневната служба в небесното светилище. Има само един друг пасаж в Стария завет, където това небесно същество се споменава в подобен контекст. Исус (на еврейски Йешуа) Навиев се среща със същество, което се представя като „главнокомандващ (началник) на Господното войнството (армия).” (Исус Навин 5:14) Той заповяда на Исус Навин да събуе обувките си, защото земята на която стои е свята земя, подобно на срещата на Моисей с Бог при горящата къпина. Контекстът изяснява ясно, че това небесно същество е самият Бог (Исус Навин 6:2). Този Княз е същият, споменаван в други пасажи като Княз Михаил и така ние можем да го отъждествим с предвъплатения Исус.

И така, въпреки че Библията не определя ясно, че Михаил е Исус Христос, има достатъчно библейска информация, която да потвърди идеята, че Михаил и Исус са една и съща личност. Името Михаил идва от древноеврейската дума מִיכָאֵל (Mika"el), която означава "който е като Бог", (т.е. - "божествен"), което подчертава факта, че Исус е върховният водач на небесните ангели и защитникът на своя народ като войн, съдия и свещенник.

Изт.: http://ss.sdabg.org



Гласувай:
4



1. antoninus - Архангел Михаил
23.12.2012 21:40
Никой освен Бог-Син не може да бъде като Бога; ангелите и хората са сътворени същества.

цитирай
2. pentecost - antoninus,
24.12.2012 02:37
чувал съм го това и преди, при вас го има, но не съм съгласен, защото в Откровение се разбира, че Исус и Михаил са отделни личности. Михаил наистина е предводител на ангелското воинство и се бие срещу сатана и демоните, но Исус е по-голям от него, и очевидно и по-силен, Той е живото Божие Слово вличностено в Йешуа. Освен това знаем, че освен Михаил има и други архангели, в Библията е споменат Гавраил, който съобщава вести на хората. А в Отрковение пише, че пред Божия престол има седем ангела, за които се предполага, че са седемте главни архангела, сред които е и Михаил. Затова е наречен "един от князете", понеже не е само той, но истинският Цар е Исус, той е над архангелите. Поне моето разбиране е такова. Истината е, че в Библията няма много информация по тези въпроси, всяка една конфесия и традиция, вкл и нехристиянски, има различно мнение по въпроса за архангелите. Общо взето мътна работа.
цитирай
3. antoninus - Pentecost,
24.12.2012 12:24
Михаил е „най-първият от най-първите началници” (буквален превод), а не „един от главните князе” (както е според някои преводи). Думата АХАД, която обикновено бива превеждана с бройното числително „един,” се употребява също така и в смисъл на редно числително „пръв” (Бит.1:15; Изх.40:2; Лев.23:24; Вт.1:13; 3Ц.16:23; 2Л.29:17; Езд.1:1; 3:6; 7:9; 10:16, 17; Езек.26:1; 29:17; 31:1; Пс.2:1; 45:18 и др.). Именно вторият смисъл подхожда много по-добре на контекста на тази фраза и особено на книгата Данаил в цялост.

В дадения случай авторът използва АХАД (един или първи) на мястото на друга дума РИШОН (първи) вероятно, за да избегне неудачната тавтология „първи от първите.” Всъщност в книгата Данаил смисълът „първи” е предаван много по-често чрез АХАД или чрез неговия арамейски еквивалент ХАД, отколкото чрез РИШОН (шест пъти за АХАД – 1:21; 9:1, 2; 11:1; 6:2; 7:1, срещу три пъти за РИШОН – 8:21; 10:4, 12. Тази тенденция, която се забелязва главно в книгите, написани в периода след пленничеството, се обяснява вероятно с арамейско влияние).

Следователно Михаил може да се идентифицира с „началника на началниците” от глава 8, който е, както видяхме, великият първосвещеник, служещ по времето на небесния Кипур.

Свещеникът с огнените очи, чийто вид бе съкрушил Данаил, това е следователно Михаил – Човешкият Син от глава 7 и началникът на началниците от глава 8. (…)

Авторите на Новия завет (…) идентифицират личността от книгата на Данаил – свещеника с огнените очи, човешкия син – с Исус Христос, главния съдия, който идва в слава (Откр.1:13-18, срв. 7) и с великия първосвещеник, служещ в небесния храм (Евр.7:5-10 и 9:11-15). Древните равини са следвали същото разбиране, като са идентифицирали Михаил с МАШИАХ, дългоочаквания Месия и с великия първосвещеник, който служи в небесния Сион.
http://ss.sdabg.org/forum/viewtopic.php?t=111

P.S. Разбирането, че Михаил е Исус е доказано за първи път от Меланхтон, приятеля на Лутер.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: antoninus
Категория: История
Прочетен: 796434
Постинги: 231
Коментари: 504
Гласове: 832
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031