Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.04.2013 08:55 - Бил ли е Исус Христос в Индия през времето на първото си идване на земята? II част
Автор: antoninus Категория: История   
Прочетен: 1901 Коментари: 2 Гласове:
4

Последна промяна: 16.04.2013 08:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Към първата  част на статията

1. 
В Евангелието от евангелист Лука е включен и разказ за отиването на дванайсетгодишното Дете Исус в Йерусалимския храм по случай празника Пасха. На връщане, след свършването на празничните дни, Йосиф и Мария изгубват Исус и след тридневно тревожно и напрегнато търсене Го намират в храма между юдейските учители. На въпроса на майка Му "Чедо, защо ни направи така с нас? Баща Ти и аз бяхме много разтревожени и Те търсихме" (Лука 2:48 - Съвременен превод 2004). Детето отговаря: "А Той им каза: Защо Ме търсите? Не знаете ли, че трябва да бъда в дома на Моя Отец?" (Лука 2:49 - Библейско общество 2000). След това те се прибират в Назарет, където живее и Исус и където Той се покоряваше на "родителите си" (Лука 2:51).
От този кратък пасаж се вижда какви големи вълнения и какво безпокойство изпитват родителите Му, докато намерят Детето Исус - макар и да знаят, че Спасителят е в Йерусалим, в Своята родина. Прочее невъзможно е те да са Му разрешили да замине за чужда, далечна страна, при непознати хора, та даже и да предположим, че Той би пожелал да предприеме подобно пътешествие. И Той действително не е ходил никъде извън Палестина, защото такова странствуване би нарушило волята на родителите Му. При това евангелист Лука изрично посочва какво е отношението на Спасителя към тях: "и им се покоряваше" (Лука 2:51). Цитираната кратка забележка изключва всякакви допускания, че Господ е бил в Индия - ако Той действително е пребивавал в тази далечна страна, то очевидно не би могъл да се покорява на родителите Си от хиляди километри разстояние. Следователно Исус Христос е останал да живее в Назарет. Там Той "ставаше все по-мъдър и печелеше одобрението на Бога и човеците" (Лука 2:52 - Съвременен превод 2004).

2. 
Щом Исус Христос е живял в Назарет, то Той там е бил възпитаван; там редовно е посещавал синагогата и това посещение е станало Негов навик, Негов обичай, който като червена нишка е пронизвал целия Му живот от юношеството до зрялата възраст. Затова именно и Лука изрично отбелязва: "И дойде в Назарет, дето бе възпитан, и по обичая Си влезе един съботен ден в синагогата, и стана да чете"(Лука 4:16). 
Едно покоряващо се на родителите си дете на 12 години няма навик да посещава храм само, то все още следва навиците на майка си и баща си.

3. 
С какво ли се е занимавал Богочовекът в Назарет до началото на Своята обществена дейност? Отговор на този въпрос намираме в Евангелието на Марк 6:3 (Съвременен превод 2004): „Нима той не е дърводелецът – синът на Мария и братът на Яков, Йосия, Юда и Симон?”
Тази реплика показва, че до Своята трийсетгодишнина Спасителят е занаятчия, дърводелец. Като такъв Той е известен на Своите съграждани, тъй се е наложил Той в тяхното съзнание.
В оригинала на Марк 6:3 съществителното име дърводелец е членувано. Едно от значенията на члена в гръцкия език е индивидуализиращо, т.е. членът изтъква даден предмет или лице и го отделя от множеството други подобни предмети и лица. Следователно Исус Христос не е някакъв случаен занаятчия - Той е добре познатият на всички дърводелец, майстор с отлична репутация. Но за да се изучи дотолкова съвършено занаят като дърводелството, е необходима продължителна, дългогодишна практика. Очевидно е, че преди Своята дванадесетгодишнина Спасителят не би могъл да усвои до такава степен добре занаята. Напротив, съвсем приемливо е предположението, че тъкмо тогава Той започва да изучава дърводелство под ръководството на Йосиф, който също е дърводелец (Мат.13:55), и упражнява тази професия до тридесетгодишната Си възраст. Според едно древно предание, засвидетелствано от християнския апологет от II в. Юстин Философ, Спасителят е изработвал плугове и яреми.
Ако беше вярно твърдението, че Спасителят през въпросния период от Своя живот е прекарал в Индия, тогава Той нямаше да бъде никакъв дърводелец — не би имал възможност да изучи тоя занаят. А щом като Той е майсторът с име сред Своите съграждани, очевидно е, че е пребивавал в Назарет, в работилницата на баща си Йосиф, а не в Индия.
При това е съвсем неприемливо предположението, че Исус Христос е усвоявал дърводелството в Индия, защото според разглежданата тук хипотеза Той отива в тази далечна страна, за да изучава будизма и практиката на йогите, а не да се подготвя за занаятчия.
Но нека да допуснем, че Исус Христос е изучил в съвършенство дърводелството и след това е заминал за Индия. Ала в такъв случай психологически е неправдоподобно, че Той и след 20-годишно прекратяване на занаята все още може да минава в очите на Своите съграждани като дърводелец. Съвременниците Му обаче Го наричат „дърводелецът”, защото знаят, че Той идва на проповед от Назаретската работилница на Йосиф, а не от Индия от някой будистки манастир.
Тук липсва текст, който изяснява, че:

4. Исус не се учи на човешка мъдрост; 

5. учението Му е от Бога Отца; 

6. учението Му представлява развитие на богооткровената религия, засвидетелствана във Стария Завет; 

7. Исус Христос се чувствува тясно свързан с Божия храм и се изявява като Месия.
Каквито отстъпки и да правим на тази хипотеза, както и да се нагаждаме към нея, ние, изхождайки от евангелския текст, се натъкваме само на абсурди и несъобразности, които ясно говорят за нейната несъстоятелност.
В евангелието на Йоан намираме следното място: „И чудеха се юдеите, казвайки: как Тоя знае книга, когато не се е учил?” (7:15). Този евангелски текст е особено важен за нашия случай.
Няма съмнение, че по въпроса дали един човек се е учил или не, компетентни са неговите съвременници и съграждани, които лично го познават, които знаят целия му живот, а не поколенията, които живеят 19 века след него. Така е и в случая с Исус. Юдеите, Неговите съграждани, са тези, които знаят дали Той е получил някакво образование или не, а не днешните противници на християнството. И тези Христови съвременници се чудят и питат: „Как Тоя знае книга, когато не се е учил?”. Ясно е, че Спасителят, според свидетелството на съвременниците Си, не се е учил, както са се учили юдейските равини и учители.
Ако беше вярно твърдението, че Христос е бил в Индия и там е получил голямо образование, тогава юдеите нямаше в недоумение да се питат: „Откъде е получил това учение? – казваха те. – Каква е тази мъдрост и кой Му я даде? Как ръцете Му имат такава сила да вършат чудеса?” (Марк. 6:2 - Съвременен превод 2004), а направо щяха да си кажат: „Да, вярно е, че Той върши чудни дела и говори мъдри слова, но ние знаем откъде е у Него това. Нали цели 20 години се учи в Индия! Оттам е у Него това учение.” Нищо подобно не говорят юдеите. Напротив, казват, че Той не се е учил и не могат да разберат, как един човек може да знае книга, без да се е учил. Обаче юдейския началник, Никодим разбира тази тайна и открито я казва пред Исус Христос: „Учителю, знаем, че си учител, изпратен от Бога; защото никой не може да върши тези знамения, които Ти вършиш, ако Бог не е с него.” (Йоан. 3:2 - Библейско общество 2000). Значи: не от Индия и будистките манастири, а – от Бога!
8. 
Между будистката и християнската етична система съществуват някои прилики. Такива отделни сходства можем да открием и между най-различни морални системи. Но ние използваме термина морална система, тъй като моралът не е механичен сбор от различни нравствени принципи, а е стройна система, в която отделните нравствени правила са взаимно свързани помежду си и едно нравствено положение зависи от друго. При това нравствеността се обуславя от общия светоглед, към който спада дадената етична система.

9.
Ето и личното показание на Спасителя за Неговото учение. В отговор на юдеите, които недоумявали относно Неговото знание, Той казва: „Словото, което слушате, не е Мое, а на Отца, който Ме е пратил.” (Иоан. 14:24 - Верен 2002). С други думи: Той не е придобил това знание по пътя на обикновените учители, които се учат в разни школи при опитни наставници. Неговото учение е от Бога Отец, Който Го е пратил на земята, за да научи хората на истината. Това е смисълът на приведените Христови думи.
Нека не се забравя и обстоятелството, че Исус Христос още 12-годишен, когато майка Му Мария и Йосиф Го намериха след три дни "в храма, седнал между законоучителите, че ги слушаше и им задаваше въпроси.” (Лука 2:46  ББД 2005), е бил изпълнен с мъдрост и знание. Казва се: „всички, които Го чуха, се удивиха на начина, по който разсъждаваше и отговаряше.” (Лука 2:47 – Съвременен превод 2004).

Към третата част на статията



Гласувай:
4



1. pvdaskalov - !!!
15.04.2013 23:42
Подреждам трите най-важни според мен доказателства:

1. С какво ли се е занимавал Богочовекът в Назарет до началото на Своята обществена дейност? Отговор на този въпрос намираме в Евангелието на Марк 6:3 (Съвременен превод 2004): „Нима той не е дърводелецът – синът на Мария и братът на Яков, Йосия, Юда и Симон?”

2. В евангелието на Йоан намираме следното място: „И чудеха се юдеите, казвайки: как Тоя знае книга, когато не се е учил?” (7:15). Този евангелски текст е особено важен за нашия случай.

3. Казва се: „всички, които Го чуха, се удивиха на начина, по който разсъждаваше и отговаряше.” (Лука 2:47 – Съвременен превод 2004).
цитирай
2. antoninus - pvdaskalov,
16.04.2013 08:57
Съгласем съм с вас, тези доказателства са много важни и оборват твърденията, че Исус е бил далеч от своите сънародници.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: antoninus
Категория: История
Прочетен: 796397
Постинги: 231
Коментари: 504
Гласове: 832
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031