Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.01.2013 16:14 - Няколко думи към читателя на раздяла
Автор: antoninus Категория: Лични дневници   
Прочетен: 775 Коментари: 0 Гласове:
3



В предишната глава разказах за свидетелства от неадвентисти. Моята цел – понеже доколкото съм ................. са засегнати адвентистите от седмия ден – не е да внуша вяра, а по-скоро да я потвърдя. Писанията дават няколко текста, за да може да се провери автентичността и валидността на претенциите, които има някой за пророческа служба. Аз ги приложих внимателно и за Елена Вайт и тя издържа пробата. Затова АЗ вярвам в нея и нейната дарба независимо от това колко прочути хора я поддържат и колко не я приемат. Разбирате ли, ТЯХНОТО приемане или неприемане не е критерий и в края на краищата няма нищо общо с това да се установи дали тя е пророк, или не е.
Исус каза на “съмняващият се” Тома: “Понеже Ме видя, ти повярва. Блажени ония, които без да видят са повярвали” (Йоан 20:29). Вярата е важна, но вярата трябва винаги да почива на подходящо доказателство. Какво е моето доказателство за Елена Вайт като законен автентичен Божи пророк на последните дни?
1. Както отбелязах по-горе, аз приложих различните библейски тестове за истинския пророк. И открих, че Елена Вайт отговаря на всяко изискване. Тя е писала, и е писала с пълен авторитет, върху широка гама от теми(виж глава 2). Има огромен фактологичен материал, по който може да се съди за плодовете на нейното наследство и дело.
2. Аз съм изпитал стойността на нейните свидетелства и съвети в личния си живот и в собствената си служба в Северна Америка, в Западна Африка и в други части на света. Например в Нигерия ние имахме привилегията да помагаме при основаването на най-новата адвентна институция за изучаване на висши науки в тази част на света – адвентния семинар на Западна Африка.
Започвахме буквално от нулево равнище, на едно място от 370 акра, в сърцето на девствен и дъждовен лес. През Първата година имахме двама преподаватели и седем студенти. Получихме възможността да приложим различните съвети на Елена Вайт по отношение на образованието, в тази нова лаборатория по един уникален начин.
Ние превърнахме в дело работната програма, защитавана от Елена Вайт. ОТ УЧИТЕЛИТЕ, ТАКА И УЧЕНИЦИТЕ НА РАБОТА ВЪН ОТ КЛАСНИТЕ СТАИ В ГОЛЕМИТЕ АДВЕНТНИ КОЛЕЖИ И УНИВЕРСИТЕТИ ДНЕС ВЪВЕЖДАНЕТО НА ТАЗИ ПРОГРАМА Е СТАНАЛО ЕДНО УДИВИТЕЛНО НАЧИНАНИЕ. Ръководехме заниманията си сутрин, а посвещавахме следобедните на ръчна работа. И доказахме стойността на нейните съвети, защото открихме, че НАИСТИНА се запознахме индивидуално с нашите студенти в неформална обстановка - и успяхме да ги опознаем отблизо. Бяхме в състояние да развием концепции и идеи, докато работехме рамо до рамо, което не бихме могли да ги представим в по-формалната обстановка на класните стаи.
Съветите на Елена Вайт ДЕЙСТВАТ на равнище практика. Поради тази причина аз също им вярвам.
Трето. Последното ми основание е, признавам, много субективно. Намирам, че написаното от Елена Вайт изпълват душата така, както никои други писания не могат да направят, освен Библията. Не намирам Исус никъде другаде, изключвайки евангелията, представен по такъв начин както в Неговата биография ЖИВОТЪТ НА ИСУС ХРИСТОС и в останалите томове от нейната трилогия за Христос – ПРИТЧИ ХРИСТОВИ и МИСЛИ ОТ ПЛАНИНАТА НА БЛАЖЕНСТВАТА.
Чел съм книгите на Елена Вайт у дома, когато ги изучавах. Чел съм ги в моя кабинет в университета, чета ги и сега под сводовете на залата, намираща се в института Попечителство на наследството на Елена Вайт, в световната главна квартира на адвентистите във Вашингтон. Когато чета оригиналните ръкописи и писма, всеки път чувам гласа на Божия Свят Дух да говори ПРЯКО на МОЯТА душа.
От личните си срещи, твърде многобройни, за да ги изброявам тук, аз се чувствам удовлетворен, че Елена Вайт бе истински пророк на Господа.
И аз ви каня да прочетете нейните писания и сами да решите за себе си.



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: antoninus
Категория: История
Прочетен: 799196
Постинги: 231
Коментари: 505
Гласове: 832
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930