Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.01.2013 11:05 - ТЯЛОТО – ХРАМ НА БОЖИЯ ДУХ - 2. Алкохолът - питието на греха
Автор: antoninus Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2708 Коментари: 1 Гласове:
4

Последна промяна: 02.01.2013 13:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Вярвате ли, че тялото ви е храм на Светия Дух? Ще почитате ли Бога като се грижите за него, отказвайки се от всичко вредно: (от нечисти храни), от употреба, (производство и продажба) на алкохолни напитки...?”
След като виядяхме, че месото е храната на греха, нека видим дали има основание да наречем алкохола питието на греха.
Какво казват известни хора за консумацията на алкохол? Мнозина наричат позицията за отказ от употреба на алкохол глупава и смешна или крайна и консервативна. Но нека преди да разгледаме основанията за нея да чуем мненията на световно известни личности за тази позиция. „Пиещият не е вече свободен човек: той влачи най-тежкото робство, защото робува на най-злия господар.” Сократ „Пиянството е доброволно безумие.” Аристотел „Силата на ума зависи от въздържанието. Виното е враг на мъдростта и приятел на лудостта...” Питагор „Човекът вкарва един враг в устата си, който му открадва ума, а после го превръща в скот...” Уилиям Шекспир „Пиенето за организма е като пясъка за движението на машината... Пия вода, защото мозъкът ми е потребен за много по-добра работа от тази да го отравям.” Томас Едисон „Алкохолът във всичките му форми не дава нито здраве, нито сила, нито топлина, нито щастие. Той донася само нещастие...” Лев Толстой „Ако леността е майка на всички пороци, то алкохолът е техен баща.” Бенджамин Франклин „Умереното пиене е всъщност алеята, която води към ада на пиянството. Всеки пияница е бил някога умерен пияч.” Професор Густав фон Бунге „Алкохолът прави повече опустошения от трите исторически бича: глада, чумата и войната.” Уилиям Гладстон „Народът гине от пиянство. Трябва да се направи нещо за намаляване на пиянството и отравяне на цели поколения с вино.” Достоевски „Отстранете всички пияници... и след няколко години те ще бъдат напълно заменени с нови. Една голяма част от пияниците умират без да намалее техният брой. Но превърнете всички умерени пиячи във въздържатели и не след дълго в цялата страна не ще остане нито един пияница, защото умерените пиячи са източник на алкохолизма.” Професор Август Форел „Алкохолът е главен парализатор на нервната система. Каква полза може да има от отрова, която довежда хората до състояние на безумие, тласка ги към престъпления, прави ги болни, отравя съществуването не само на пиещите, но и на заобикалящите ги, дори на техните потомци.” Академик Иван Павлов (Измамни блаженства) Днес алкохолът е обществен враг №1. няма по-ужасен, по-опасен масов убиец и престъпник днес от алкохола. Ако се съмнявате в това, което ви казвам, просто погледнете статистиките. Статистика на КАТ: В следствие употребата на алкохол от водачите на ППС 2000 година има 455 ПТП, 73 загинали, 556 ранени. 2001 година има 428 ПТП, 55 убити, 531 ранени. Годишен доклад за младежта 2002г. от Министерството на младежта и спорта: „Сериозен проблем за здравето на подрастващите е... консумацията на алкохол. Алкохолни концентрати употребяват почти половината от младите хора на възраст между 15-18 години. (В това число 18% редовно). 3/4 от младите на възраст 19-25 години (в това число 1/3 редовно).
И за да не си мислите, че това е само Български проблем, ето ви статистика на МЗ на Англия за алкохола. От събраните данни от 1978 до наши дни се отбелязва, че между 5000 и 40000 смъртни случаи годишно мога да бъдат причислени към злоупотребата с алкохол. В доклад на организацията „Загриженост за алкохола” (Alcohol concern) се твърди, че 1 от 4 спешни приема на мъже в болница е свързан с алкохол и че алкохола играе роля в близо половината от сериозните пътни произшествия, и в около половината от инцидентите на домашно насилие. В близо 40% от насилствените престъпления извършени през 2000 година, насилникът е бил под влиянието на алкохола.  
Ето  някои цитати от статията „Алкохол и здраве” на ст.н.с. д-р Цветан Бранков и доц.д-р Люба Костова, публикувана във вестник „България”: „Световната здравна организация през 1951 година включва в списъка на човешките болести проблемите свързани с алкохола... Вече е доказано, че злоупотребата с алкохол съкращава живота на човек средно с 20 години. Сред починалите хора на възраст между 35 и 50 години, 1/3 са преки жертви на алкохола, а косвените жертви са много повече. Доскоро се считаше, че болестите причинени от алкохола са приоритет на мъжете, но в последните 2 десетилетия в някои страни 40% от засегнатите от алкохолизма са жени. Има ясна тенденция за снижаване на възрастовата граница при младежите употребяващи алкохол. Престъпността, насилието и ПТП-я също до голяма степен са свързани с употребата на алкохол. Статистиките сочат, че 64% от убийствата, 58% от умишлените пожари, 29% от побоите, 22% от сексуалните престъпления са станали под въздействието на алкохола... Илюзия е схващането, че пиенето е личен въпрос и въпрос на избор на всеки човек. На практика се оказва, че за да избираш трябва да разбираш. Много от любителите на алкохол не са компетентни, за да вземат правилно решение и навреме да прекратят вредната употреба на алкохол. Алкохолът се обвинява и за влошаване на генетичния фонд на човешкия потенциал, защото намалява работоспособността и интелектуалните способности на човека, променя характера му, води до упадък на личността и до създаване на непълноценно поколение... Алкохолът е тъканна отрова, която действа на клетките на организма и на тяхното снабдяване с кислород. [Както всички знаят, алкохолът разрушава клетките на човешкото тяло. Човек ще се отрови ако изпие 75-80 милилитра алкохол, а ако изпие 250-500 милилитра е опасно. (Китай на Български)] Най-силно са засегнати мозъчните клетки, а в стомаха поради задържане на храната, в следствие консервирането й от алкохола се получава гастритна драма.”
Разбира се, моята позиция като библейски вярващ християнин не се основава на мненията на никой човек, изследване или статистика, но само и единствено на Божието мнение изразено в Словото Му.
Не споменава ли Библията на много места виното и спиртното питие? Не намираме ли често в Библията хора, които пият алкохол? Не може ли да приемем тогава, че Писанието като цяло не осъжда пиенето на алкохолни напитки?
Вярно е, че в Библията често намираме хора пиещи алкохол и че Писанието говори за алкохолните напитки, но ние трябва да бъдем много внимателни да не четем само повърхностно такива текстове. Когато нашите преводи на Стария Завет споменават алкохола, те главно използват думите вино или силно питие (в българските преводи спиртно питие или сикера). За това всяко изследване на отношението към алкохола в Стария Завет трябва да вземе под внимание употребата на различните еврейски думи преведени с тези две български думи.
Терминът силно питие не представлява проблем при превода, защото само една еврейска дума, сикера, стои зад нея. Но дори и тогава преводът силно питие е по-скоро общ превод, отколкото конкретен. Съвременните читатели могат да мислят за силното питие като за дестилирана спиртна напитка. Но не това има предвид Библията чрез терминът сикера. Тъй като процесът на дестилация на алкохол не е бил познат до около 500 година след Хр., най-силната алкохолна напитка, която са можели да произвеждат хората в Библейски времена е съдържала само 14% алкохол, горе-долу максимумът произвеждан от естествената ферментация. Този факт ни говори, че терминът в Писанието силно питие със сигурност не ни дава право да пием това, което ни е познато днес като концентратна алкохолна напитка.
Ако дестилирания алкохол не е това, което Библията нарича сикера, то тогава какво означава сикера?
Ето тук е мястото, където древните езици свързани с еврейския могат да бъдат от помощ. Документи писани на клинопис на глинени плочки ни казват, че вавилонците са имали едно алкохолно питие, което наричали сикеру. (Забележете колко сходна е вавилонската дума на еврейската сикера. Това е всъщност една и съща дума в два свързани семитски езика.) Някои от тези глинени плочки ни казват как сикеру е било приготвяно, така че ние лесно можем да определим точно какво питие се описва. От зърно вавилонците правели каша, която била оставяна да ферментира. С други думи, тези глинени плочки, които описват направата на сикеру, всъщност описват направата на бира! И ако Библейските текстове използващи думата сикера имат предвид същото питие, то тогава те също ни говорят за бира.
Това е нещо много приложимо за нашето модерно общество. Ето, че Библейски текстове ни говорят за бирата – питието, което е толкова широко рекламирано по нашата телевизия и което е толкова масово употребявано от нашето общество.
И какво становище има Библията за тази напитка? В действителност едно много скептично и негативно становище. От 21 старозаветни текста, които споменават сикера (бира), 19 от тях строго я осъждат. Другите два текста представляват особени случаи (ще дискутираме един от тях по-късно). Новия завет споменава това същото питие само веднъж и забранява употребата му от Йоан Кръстител.
За да придобием представа за част от картината, която описват тези 19 старозаветни текста нека видим какво ни казват някои от тях за сикера: Левит 10:9 забранява нейната употреба от свещеника в службата му; Числа 6:2, 3 забранява на назиреите да я употребяват; в Съдии 13:3,4 един ангел предупреждава майката на Самсон да не я пие през времето на бременността си; във Второзаконие 29:5,6 Бог казва на израилтяните, че Той не им е осигурявал това питие в техните странствания из пустинята.
Има също една интересна история за Анна. Тя отишла при скинията в Сило и се молила толкова сериозно заради това, че била бездетна, че свещеникът я обвинил, че се е напила със сикера. Тя отрекла. Виж 1Царе 1:15.
Пророците на Юда в 8 век преди Хр. били особено енергични в тяхното осъждане на силното питие или бирата. Исая я споменава 8 пъти и всяко споменаване е крайно негативно. Той произнася проклятие над тези, които я пият (Исая 5:11) и отбелязва, че тя няма да донесе веселие, когато Бог прокълне земята (Исая 24:9). Той посочва, че бирата причинява залитане (Исая 29:9) и че фалшивите свещеници и пророци били двете групи, които особено залитат от нейния ефект (Исая 28:7). Пророк Михей посочва, че народът искал именно такъв водач, водач, който ще одобрява нейната употреба (Михей 2:11). Притчи 20:1 говори за гнева и разпрата като за две страни на нейния ефект.
Така ние виждаме почти пълното осъждане на бирата в Стария Завет. Но какво да кажем за Второзаконие 14:22-28? Този текст изглежда не съответства на тази тенденция; изглежда посочва, че израилтяните биха могли в действителност да платят част от своя десятък за да си купят бира! Някои виждат в това едно съвременно разрешително за употребата на бира.
Първо, трябва внимателно да отбележим, че Второзаконие 14 глава се занимава с една специална употреба при специални обстоятелства. Главата започва с темата за десятъка в стихове 22 и 23. След това говори за това, което можем да наречем „закъснял десятък.” Тук се появява бирата като част от „закъснелия десятък.”
За какво изобщо става дума тук?
Второзаконие 14 глава отъждествява десятъка с определени храни и напитки, които израилтяните трябва да донесат в светилището, разположено всред народа. Когато десятъкът е бил плащан редовно и навреме, предлаганите продукти трябвало да включват новородените овци и говеда, прясно добито масло, ново неферментирало вино или гроздов сок (тирош) и зърно. Всички тези са били пресни продукти, които идват от прибирането на реколтата през новата селскостопанска година.
Но какво трябваше израилтянина да прави ако поради някаква причина не можеше да занесе в светилището тези пресни продукти? Той трябваше да направи една замяна, която стихове 24-26 описват.
Стих 24 представя проблема: на онзи израилтянин, който не му е било възможно да стигне до светилището навреме. Стих 25 представя едно компромисно решение: той е трябвало да обърне своя десятък в пари и да запази парите докато му е възможно да отиде в светилището. Стих 26 дава последната стъпка в представянето на закъснелия десятък. Когато пристигне при светилището, израилтянина трябвало да купи някои от същите селскостопански продукти, които би трябвало да донесе по-рано и да яде десятъчната храна пред Господа.
Но продуктите, които той купувал за десятъчна храна трябвало да бъдат зрели, за да покажат символично, че представянето на десятъка е закъсняло. Така не трябвало да се представя агне, но се купувала възрастна овца за представянето. Не се представяло теле, но възрастна крава. Вместо свеж гроздов сок (тирош) той представял яайн, вино, което ферментира с течение на времето. И не се представяло зърно, но се представяла бира, която била направена от зърно. Във всеки случай закъснялата десятъчна храна се състояла от неща избрани да съответстват и да показват развитието на селскостопанския продукт, който трябвало да бъде представен първоначално. Въпреки, че не е толкова лесно забележимо това всъщност включвало едно особено наказание, тъй като кравата би струвала повече от телето и овцата повече от агнето.
При тези особени обстоятелства, символичната замяна с бира на изискваното преди това зърно, когато се представя „закъснелия десятък,” не може по никакъв начин да бъде възприемана като едно разрешително за свободната употреба на бира – нито тогава, нито сега. Особено след като бирата е осъдена навсякъде другаде в Стария Завет.
Когато се обърнем към темата за виното в Писанията, ние откриваме две основни думи – тирош, което обикновено се отнася за гроздовия сок в неговото неферментирало състояние, получаван от изцеждането като един пресен селскостопански продукт и яайн, една дума с по-малко ясни значения.
В 30 от 38 споменавания на тирош в Стария Завет той е споменат заедно с зърно и масло или само с масло като продукти от реколтата използвана за десятък и данъци. Три текста (Михей 6:15, Исая 62:8, 65:8) споменават тирош като продукт от гроздето. Четири текста (Притчи 3:10, Йоил 2:24, Михей 6:15 и Осия 9:2) говорят за тирош като произведен от изцеждането. Само един текст (Осия 4:11) предполага, че тирош може да доведе до опиянение – и този текст в действителност може да бъде обяснен с една по-ранна ферментация или с практиката на смесване на ново и старо (ферментирало) вино.
Така тирош се отнася почти изключително само за неферментирало вино или гроздов сок. Но яайн, другата основна дума, която Библията използва за вино, ясно означава ферментирало вино в повечето от случаите.
Старият Завет използва думата яайн около 140 пъти. Преди да се занимаем с конкретни текстове, нека направим един основен преглед на нейната употреба в Библията. По мои изчисления, Библията представя яайн в една негативна светлина 60 пъти и още в около 60 случая просто се споменава без да се прави някаква преценка. В само 17 случая в действителност е възможно да казва нещо положително за него. Така за яайн, ферментиралото вино, се говори повече отрицателно, отколкото положително.
По отношение на негативното, преди всичко са историите, в които ферментиралото вино води до лоши последици. Не са много (ако изобщо има някакви) историческите описания в Стария Завет, споменаващи една полезна последица от употребата на вино, но няколко завършват пагубно: например, пиянството на Ной (Битие 9:21); Лот (Битие 19:32-35); Навал (1Царе 25:36, 37); Амнон (2Царе 13:28); Валтасар (Данаил 5:1-3) и Асуир (Естир 1:1-10).
В Исая 51:21; Еремия 23:9; Осия 4:11;7:5; Йоил 1:5; и Авакум 2:15 библейските пророци посочват вредните ефекти, и физически и морални, до които ферментиралото вино довежда.
Притчи 23:29-35 описва непосредствения физически ефект на виното (зачервени очи и замъглено зрение), неговите непосредствени социални ефекти (кавги и обиди), а така също и дълготрайните резултати (злочестина и скръб). Навсякъде в книгата Притчи виното се споменава като водещо до бедност (21:17) и насилие (4:17). Исая добавя, че то заблуждава разума (28:7), разпалва личността и я води до забравяне на Бога (5:11, 12).
Онези текстове, които посочват определено полезно действие на виното не трябва да бъдат прескачани, но трябва да се поставят в една перспектива. Три текста (Псалм 104:15; Еклесиаст 9:7; 10:19) споменават, че виното може да развесели сърцето и донесе настроение. Това загатва за едно усещане за непосредствения физиологически ефект на алкохола, но тези текстове трябва да бъдат разглеждани заедно с много други Библейски изявления споменаващи неговите вредни дълготрайни последици.
Еклесиаст 9:7
 и 10:19 може привидно да изглежда, че дава одобрение за отдаването на алкохола. В стила на древните философи, Еклесиаст казва: „Иди, яж хляба си с радост и пий виното си с весело сърце, защото Бог вече одобри това, което правиш.” Това е едно описание на авторовото търсене на онези неща, които носят смисъла в живота. Този текст посочва, че човек трябва да бъде доволен от конкретните обичайни задължения на живота – включително ядене и пиене, дори на вино. Все пак книгата завършва с откриването от автора на едно по-велико благо, което носи смисъла в живота – човек да се бои от Бога и да пази Неговите заповеди. Виж Еклесиаст 12:13. Всички други преживявания, в които авторът се опитва да намери смисъл избледняват в сравнение с това.
Най-малко седем други Библейски текста, които изглежда говорят благоприятно за яайн, просто използват сравнение. Те не говорят директно конкретно за виното. Например, Песен на Песните използва едно сравнение с виното четири пъти (1:2,4; 4:10 и 7:9) за да разкрие красотата на възлюбения. Осия 14:7 използва аромата на виното в Ливан като едно сравнение. Притчи 9:5,6 използва виното фигуративно в споменаването на угощението на живота, което мъдростта осигурява. Амос 9:14 и Захария 10:7 използват веселбата, която виното създава като илюстрация за това как Божия народ ще се радва във времето на последната му победа.
Виното също се използвало като един принос в храмовата служба, точно както вече видяхме, че бирата е била използвана в представянето на закъснелия десятък. Тези приноси са били изливани до олтара. Те не са се пиели от свещениците.
Така повечето текстове, които споменават виното в благоприятен смисъл в действителност го правят в един фигуративен смисъл като сравнения. Малко говорят за неговия непосредствен физиологически ефект. Но много повече от тях описват неговия вреден ефект – такъв като греховни действия извършвани във връзка с пиенето на вино. Исая например, свързва виното с приемането на подкупи (Исая 5:22,23). Амос свързва виното с оскверняването на светите неща (Амос 2:8).
В заключение, писателите на Стария Завет издигат четири обвинения срещу пиенето на вино. Първо, те разбират неговите непосредствено вредни физически последици – зачервяване на очите, замъгляване на зрението, замайване и пиянство като цяло. Второ, те разбират неговите дълготрайни морални последици – различни видове неморалност и безнравствено поведение, заедно със социалните последици от такова поведение. Трето, те забелязват особени случаи на такова поведение и ги свързват с конкретни личности. Четвърто, поради неговите последици, те забраняват на определени класи и конкретни личности употребата на каквото и да е било вино.

В контраст с тази обширна негативна картина, единствените положителни описания, които Библията дава на алкохола са три текста, които посочват, че алкохола може да доведе до състояние на несериозност и лекомислие (със сигурност правилно физиологическо наблюдение). Библейските автори също понякога използват виното за да нарисуват някое благоприятно сравнение като илюстрация или фигура на речта. (Все пак те използват виното за да символизират също и някои неблагоприятни сравнения виж „виното на гнева” в Псалм 75:8 и Еремия 25:15).
 
Как тогава ние лично да се отнасяме към алкохола с тази цялостна картина, дадена ни в Стария Завет? Ако някой вземе под внимание цялата картина и претегли всички доказателства най-разумното заключение е, че единствената сигурна посока на поведение е пълното въздържание от алкохол във всяка негова форма. Апостол Петър в 1 Петрово 5:8 ни призовава да бъдем трезвени: Бъдете ТРЕЗВЕНИ (в Библия Съвременен превод 2004 "с бистър ум"), будни. Противникът ви, дяволът, обикаля като ревящ лъв, като търси кого да погълне. Апостол Павел в 1 Солунци 5:8 препоръчва: а ние, като сме от деня, нека бъдем ТРЕЗВЕНИ и нека облечем за бронен нагръдник вярата и любовта и да сложим за шлем надеждата за спасение.
И НЕ СЕ ОПИВАЙТЕ с вино, следствието от което е разврат, но изпълняйте се с Духа. Ефесяни 5:18
“Или не знаете, че неправедните няма да наследят Божието царство? Недейте се лъга. Нито блудниците, нито идолопоклонниците, нито прелюбодейците, нито малакийците, нито мъжеложниците, нито крадците, нито сребролюбците, нито ПИЯНИЦИТЕ, нито хулителите, нито грабителите няма да наследят Божието царство.” І Коринт.6:9,10.
“Нощта премина, а денят наближи; и тъй нека отхвърлим делата на тъмнината и да се облечем в оръжието на светлината. Както в бял ден нека ходим благопристойно, не по ПИРОВАНИЯ и ПИЯНСТВА, не по блудство и страстолюбие, не по крамоли и зависти.” Римляни 13:12,13.

Изт.: http://ss.sdabg.org и http://vratsa.sdabg.net



Гласувай:
4



1. antoninus - АЛКОХОЛЪТ - ДЕЛО НА САТАНА
02.01.2013 12:58
Една притча от Талмуда – “Ной и дявола”
„След Потопа дядо Ной излязъл на сушата и се заловил за работа. Един ден той посаждал една лоза. При него дошъл дяволът и го попитал: „Какво садиш?” „Ами лоза. Нейния благодатен плод весели сърцето на човека.” „Браво!” – казал дяволът – „Аз искам да ти помогна. Ще ти донеса малко тор.” Ной приел с радост предложението му. Дяволът отърчал и веднага докарал една овца, една маймуна, лъв и свиня. Заклал ги набързо и полял с кръвта им земята около посадената лоза. „Човекът вече е готов.” – казал със задоволство дяволът – „Отсега нататък, заедно с виното човекът ще приема и качествата на смесената с него кръв. Щом пийне малко ще става прост и тъп като овца. Сръбне ли повечко – ще подскача и ще се криви като маймуна, и ще става за резил пред всички. Попрехвърли ли, ще става лют и див като лъв. А натовари ли се достатъчно, ще се въргаля навсякъде като свиня.” (Измамни блаженства)

“Сатана е замислил да погуби човека, като го въведе в невярност към Божиите заповеди, и един от най-успешните му методи е да го изкушава да задоволява извратения си апетит.” (“Въздържание”)

“Сатана събра падналите ангели заедно, за да изнамерят начин да причинят възможно най-голямото зло на човешкото семейство. Даваха се едно след друго предложения, докато накрая сам Сатана предложи един план. Той щеше да използва плода на лозата, на житото и други плодове, дадени от Бога за храна, за да ги превърне в отрови, които щяха да разрушават физическите, умствените и моралните сили на човека. Така щеше да покори възприятията му, за да има власт над него. Под влияние на алкохола хората щяха да бъдат довеждани до положение да извършват престъпления от всякакъв вид. Чрез извращение на апетита светът щеше да се поквари и щеше да пада все по-ниско.

Сатана е успял в старанието си да отблъсне света от Бога. Благословенията, осигурени от Божията любов и милост, е превърнал в смъртно проклятие. Изострил е у човеците копнежа за алкохол и тютюн, чрез които е погубил милиони.” (“Въздържание”)

“Невъздържанието от всякакъв вид замъглява възприемчивостта. Отслабва нервната сила на мозъка, така че вечните неща не могат да бъдат правилно оценени и се поставят на едно ниво с обикновените. По-висшите сили на ума, предназначени за възвишени цели, биват поробени от по-ниските страсти.

Ако физическите ни навици не са правилни, умствените и моралните ни сили не могат да бъдат здрави, понеже между физическото и моралното съществува голяма съгласуваност”. (“Свидетелства”, т.3)

“Сатана ликува, виждайки човешкия род да се въвлича все по-дълбоко в мизерия и страдания. Той знае, че личности, които имат лоши навици и нездрави тела, не могат да служат на Бога така усърдно, постоянно и чисто, както ако бяха здрави.”

“Сатана знае, че не може да победи човека, ако не завладее волята му. Това той може да постигне, като го измамва и прави свой съучастник в престъпване законите на природата и на Божия морален закон.” (Из книгата “Зов за служене”)

Ние, християните, с нашето поведение сме пример в този свят. Живота ни е наблюдаван под лупа. За това трябва да даваме категоричен пример, а не да бъдем извинение за греховете на другите. Чували ли сте думите: „Ами този християнин го прави това, значи и аз мога.” Ще носим тежка вина, ако заради нашите малки компромиси допринесем за гибелта на други хора.
Любопитно е как Чарлз Спърджън (най-известният християнски проповедник и оратор за времето си) спрял да пуши. Стотици хора се стичали в църквата, за да го слушат как проповядва. Един ден той прочел една реклама за тютюн със следния кратък текст: „Пушете тютюна, който Чарлз Спърджън пуши!” От този ден нататък той спрял изобщо да пуши.

Нашето влияние е огромно и не бива никога да допускаме да бъдем инструменти в ръцете на дявола за погубването на други хора. За това позицията на Църквата на адвентитстите от седмия ден (ЦАСД) като църква е категорична – пълно въздържание от алкохолна употреба. Това е библейска позиция, която е изключително нужна на днешния опиянен, болен и загиващ свят.

Това е една позиция с вечни последици.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: antoninus
Категория: История
Прочетен: 799569
Постинги: 231
Коментари: 505
Гласове: 832
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930