Постинг
23.12.2012 21:39 -
Архангел Михаил - другото име на Исус Христос
Автор: antoninus
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5468 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 23.12.2012 22:09
Прочетен: 5468 Коментари: 3 Гласове:
4
Последна промяна: 23.12.2012 22:09
Кои библейски доказателства подкрепят учението, че Михаил е едно от имената на Исус?
В Библията името Михаил е употребено 5 пъти за обозначаване на едно небесно същество (Данаил. 10:13, 21; 12:1; Юда 9; Откровение 12:7). Никъде то не е изрично отъждествено с Исус, но след внимателно сравнение между ролята на Михаил и тази на Исус, някои християнски автори смятат, че Михаил е Исус. При тези сравнения се откриват не само прилики, но и разлики като и двете трябва да бъдат взети предвид. Ще започнем с пасажите, в който се споменава името Михаил, а след това ще разширим изследването си, включвайки пасажи принципно свързани с неговата личност и опитност.
1. Изглежда, сякаш той е ангел. Михаил е споменат като "един от главните князе" (Даниил 10:13), "Вашият княз" (ст. 21), "Великият княз" (Даниил 11:1), "Архангел" (Юда 9). "Архангел" означава, че той е княз на ангелите, като това предполага, че Михаил не може да бъде още едно от имената на Исус, защото Той е божество, а ангелите са сътворени същества.
Част от проблема се състои в това, че е прието съществителното "Ангел" да се използва за означаването на сътворено същество, докато в Билията "Ангел" (вестител) означава определена функция. С други думи, ангелът е едно същество, изпълняващо функцията на Божии вестител. В повечето случаи това са сътворени същества, но има и изключение.
В Стария завет има няколко текста, в които се говори за "Ангела (вестителя) на Господа", в които Той е равнозначен на самия Бог (Изход 3:2,4, Съдии 6:12,14). В тези текстове не вестителя се идентифицира с този, който го е изпратил като негов представител, но вместо това този, който изпраща функционира в същото време и като вестител. Много християни считат "Ангела Господен" за предвъплътения Исус (същността на Исус преди въплъщението Му като човек). Тази Христологична (направление в теологията изследващо Христос) позиция изглежда е библейски основателна.
2. Той е водач на ангелите. Изразът "един от главните князе" (Даниил 10:13) може да създаде впечатлението, че той е един сред множество князе. Но според Откровение 12:7 Михаил е върховният лидер на небесните ангели или "Великият Княз". Когато това е необходимо Той лично подпомага ангелите в изпълнението на поставените им задачи (Даниил 10:13), но ангелските множества са изцяло под негово управление (Откровение 12:7). Той е наистина "Арахангел" (Юда 9). Тази титла е спомената и на друго място в Библията: 1 Солунци 4:16 в контекста на Второто пришествие на Христос. Той се завръща "При глас на архангел" (английският превод е "С глас на Арахангел," съпроводен с глас на Арахангел), което предполага най-вероятно, че Михаил е още едно от имената на Исус Христос.
3. Той защитава божиите люде. Михаил е описан като Князът на Израил (Даниил 10:21) един, който закриля Израил (Даниил 12:1). Тази защита е описана с военни термини и обрисува княза като войн. В същност във всички пасажи, където Михаил е споменат, това е във връзка с конфликт между Божия народ и враговете му и Михаил присъства, за да ги защитава или за да воюва на страната на Божия народ. Защитата може също да приема формата на съд, в който Михаил стои, защитава и освобождава Божия народ. (пак там) Това са функциите на Христос в Новия завет и това потвърждава предположението, че Михаил и Исус са една и съща личност, включена във властта над небесното и земното царство.
4. Той е княз на небесните множества. В Даниил 8:10 се споменава едно небесно същество, което изпълнява ежедневната служба в небесното светилище. Има само един друг пасаж в Стария завет, където това небесно същество се споменава в подобен контекст. Исус (на еврейски Йешуа) Навиев се среща със същество, което се представя като „главнокомандващ (началник) на Господното войнството (армия).” (Исус Навин 5:14) Той заповяда на Исус Навин да събуе обувките си, защото земята на която стои е свята земя, подобно на срещата на Моисей с Бог при горящата къпина. Контекстът изяснява ясно, че това небесно същество е самият Бог (Исус Навин 6:2). Този Княз е същият, споменаван в други пасажи като Княз Михаил и така ние можем да го отъждествим с предвъплатения Исус.
И така, въпреки че Библията не определя ясно, че Михаил е Исус Христос, има достатъчно библейска информация, която да потвърди идеята, че Михаил и Исус са една и съща личност. Името Михаил идва от древноеврейската дума מִיכָאֵל (Mika"el), която означава "който е като Бог", (т.е. - "божествен"), което подчертава факта, че Исус е върховният водач на небесните ангели и защитникът на своя народ като войн, съдия и свещенник.
Изт.: http://ss.sdabg.org
В Библията името Михаил е употребено 5 пъти за обозначаване на едно небесно същество (Данаил. 10:13, 21; 12:1; Юда 9; Откровение 12:7). Никъде то не е изрично отъждествено с Исус, но след внимателно сравнение между ролята на Михаил и тази на Исус, някои християнски автори смятат, че Михаил е Исус. При тези сравнения се откриват не само прилики, но и разлики като и двете трябва да бъдат взети предвид. Ще започнем с пасажите, в който се споменава името Михаил, а след това ще разширим изследването си, включвайки пасажи принципно свързани с неговата личност и опитност.
1. Изглежда, сякаш той е ангел. Михаил е споменат като "един от главните князе" (Даниил 10:13), "Вашият княз" (ст. 21), "Великият княз" (Даниил 11:1), "Архангел" (Юда 9). "Архангел" означава, че той е княз на ангелите, като това предполага, че Михаил не може да бъде още едно от имената на Исус, защото Той е божество, а ангелите са сътворени същества.
Част от проблема се състои в това, че е прието съществителното "Ангел" да се използва за означаването на сътворено същество, докато в Билията "Ангел" (вестител) означава определена функция. С други думи, ангелът е едно същество, изпълняващо функцията на Божии вестител. В повечето случаи това са сътворени същества, но има и изключение.
В Стария завет има няколко текста, в които се говори за "Ангела (вестителя) на Господа", в които Той е равнозначен на самия Бог (Изход 3:2,4, Съдии 6:12,14). В тези текстове не вестителя се идентифицира с този, който го е изпратил като негов представител, но вместо това този, който изпраща функционира в същото време и като вестител. Много християни считат "Ангела Господен" за предвъплътения Исус (същността на Исус преди въплъщението Му като човек). Тази Христологична (направление в теологията изследващо Христос) позиция изглежда е библейски основателна.
2. Той е водач на ангелите. Изразът "един от главните князе" (Даниил 10:13) може да създаде впечатлението, че той е един сред множество князе. Но според Откровение 12:7 Михаил е върховният лидер на небесните ангели или "Великият Княз". Когато това е необходимо Той лично подпомага ангелите в изпълнението на поставените им задачи (Даниил 10:13), но ангелските множества са изцяло под негово управление (Откровение 12:7). Той е наистина "Арахангел" (Юда 9). Тази титла е спомената и на друго място в Библията: 1 Солунци 4:16 в контекста на Второто пришествие на Христос. Той се завръща "При глас на архангел" (английският превод е "С глас на Арахангел," съпроводен с глас на Арахангел), което предполага най-вероятно, че Михаил е още едно от имената на Исус Христос.
3. Той защитава божиите люде. Михаил е описан като Князът на Израил (Даниил 10:21) един, който закриля Израил (Даниил 12:1). Тази защита е описана с военни термини и обрисува княза като войн. В същност във всички пасажи, където Михаил е споменат, това е във връзка с конфликт между Божия народ и враговете му и Михаил присъства, за да ги защитава или за да воюва на страната на Божия народ. Защитата може също да приема формата на съд, в който Михаил стои, защитава и освобождава Божия народ. (пак там) Това са функциите на Христос в Новия завет и това потвърждава предположението, че Михаил и Исус са една и съща личност, включена във властта над небесното и земното царство.
4. Той е княз на небесните множества. В Даниил 8:10 се споменава едно небесно същество, което изпълнява ежедневната служба в небесното светилище. Има само един друг пасаж в Стария завет, където това небесно същество се споменава в подобен контекст. Исус (на еврейски Йешуа) Навиев се среща със същество, което се представя като „главнокомандващ (началник) на Господното войнството (армия).” (Исус Навин 5:14) Той заповяда на Исус Навин да събуе обувките си, защото земята на която стои е свята земя, подобно на срещата на Моисей с Бог при горящата къпина. Контекстът изяснява ясно, че това небесно същество е самият Бог (Исус Навин 6:2). Този Княз е същият, споменаван в други пасажи като Княз Михаил и така ние можем да го отъждествим с предвъплатения Исус.
И така, въпреки че Библията не определя ясно, че Михаил е Исус Христос, има достатъчно библейска информация, която да потвърди идеята, че Михаил и Исус са една и съща личност. Името Михаил идва от древноеврейската дума מִיכָאֵל (Mika"el), която означава "който е като Бог", (т.е. - "божествен"), което подчертава факта, че Исус е върховният водач на небесните ангели и защитникът на своя народ като войн, съдия и свещенник.
Изт.: http://ss.sdabg.org
8 ноември - СЪБОР НА СВЕТИ АРХИСТРАТИГ М...
Архангел Михаил...честит празник на всич...
Мой разказ - "СПРИ, ОБИЧАМ ТЕ"...
Архангел Михаил...честит празник на всич...
Мой разказ - "СПРИ, ОБИЧАМ ТЕ"...
Никой освен Бог-Син не може да бъде като Бога; ангелите и хората са сътворени същества.
цитирайчувал съм го това и преди, при вас го има, но не съм съгласен, защото в Откровение се разбира, че Исус и Михаил са отделни личности. Михаил наистина е предводител на ангелското воинство и се бие срещу сатана и демоните, но Исус е по-голям от него, и очевидно и по-силен, Той е живото Божие Слово вличностено в Йешуа. Освен това знаем, че освен Михаил има и други архангели, в Библията е споменат Гавраил, който съобщава вести на хората. А в Отрковение пише, че пред Божия престол има седем ангела, за които се предполага, че са седемте главни архангела, сред които е и Михаил. Затова е наречен "един от князете", понеже не е само той, но истинският Цар е Исус, той е над архангелите. Поне моето разбиране е такова. Истината е, че в Библията няма много информация по тези въпроси, всяка една конфесия и традиция, вкл и нехристиянски, има различно мнение по въпроса за архангелите. Общо взето мътна работа.
цитирайМихаил е „най-първият от най-първите началници” (буквален превод), а не „един от главните князе” (както е според някои преводи). Думата АХАД, която обикновено бива превеждана с бройното числително „един,” се употребява също така и в смисъл на редно числително „пръв” (Бит.1:15; Изх.40:2; Лев.23:24; Вт.1:13; 3Ц.16:23; 2Л.29:17; Езд.1:1; 3:6; 7:9; 10:16, 17; Езек.26:1; 29:17; 31:1; Пс.2:1; 45:18 и др.). Именно вторият смисъл подхожда много по-добре на контекста на тази фраза и особено на книгата Данаил в цялост.
В дадения случай авторът използва АХАД (един или първи) на мястото на друга дума РИШОН (първи) вероятно, за да избегне неудачната тавтология „първи от първите.” Всъщност в книгата Данаил смисълът „първи” е предаван много по-често чрез АХАД или чрез неговия арамейски еквивалент ХАД, отколкото чрез РИШОН (шест пъти за АХАД – 1:21; 9:1, 2; 11:1; 6:2; 7:1, срещу три пъти за РИШОН – 8:21; 10:4, 12. Тази тенденция, която се забелязва главно в книгите, написани в периода след пленничеството, се обяснява вероятно с арамейско влияние).
Следователно Михаил може да се идентифицира с „началника на началниците” от глава 8, който е, както видяхме, великият първосвещеник, служещ по времето на небесния Кипур.
Свещеникът с огнените очи, чийто вид бе съкрушил Данаил, това е следователно Михаил – Човешкият Син от глава 7 и началникът на началниците от глава 8. (…)
Авторите на Новия завет (…) идентифицират личността от книгата на Данаил – свещеника с огнените очи, човешкия син – с Исус Христос, главния съдия, който идва в слава (Откр.1:13-18, срв. 7) и с великия първосвещеник, служещ в небесния храм (Евр.7:5-10 и 9:11-15). Древните равини са следвали същото разбиране, като са идентифицирали Михаил с МАШИАХ, дългоочаквания Месия и с великия първосвещеник, който служи в небесния Сион.
http://ss.sdabg.org/forum/viewtopic.php?t=111
P.S. Разбирането, че Михаил е Исус е доказано за първи път от Меланхтон, приятеля на Лутер.
цитирайВ дадения случай авторът използва АХАД (един или първи) на мястото на друга дума РИШОН (първи) вероятно, за да избегне неудачната тавтология „първи от първите.” Всъщност в книгата Данаил смисълът „първи” е предаван много по-често чрез АХАД или чрез неговия арамейски еквивалент ХАД, отколкото чрез РИШОН (шест пъти за АХАД – 1:21; 9:1, 2; 11:1; 6:2; 7:1, срещу три пъти за РИШОН – 8:21; 10:4, 12. Тази тенденция, която се забелязва главно в книгите, написани в периода след пленничеството, се обяснява вероятно с арамейско влияние).
Следователно Михаил може да се идентифицира с „началника на началниците” от глава 8, който е, както видяхме, великият първосвещеник, служещ по времето на небесния Кипур.
Свещеникът с огнените очи, чийто вид бе съкрушил Данаил, това е следователно Михаил – Човешкият Син от глава 7 и началникът на началниците от глава 8. (…)
Авторите на Новия завет (…) идентифицират личността от книгата на Данаил – свещеника с огнените очи, човешкия син – с Исус Христос, главния съдия, който идва в слава (Откр.1:13-18, срв. 7) и с великия първосвещеник, служещ в небесния храм (Евр.7:5-10 и 9:11-15). Древните равини са следвали същото разбиране, като са идентифицирали Михаил с МАШИАХ, дългоочаквания Месия и с великия първосвещеник, който служи в небесния Сион.
http://ss.sdabg.org/forum/viewtopic.php?t=111
P.S. Разбирането, че Михаил е Исус е доказано за първи път от Меланхтон, приятеля на Лутер.